Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Nu har bilen varit på Bilia/Volvo och bytt drivaxeldammask,visst skulle igentligen behövt bytt drivknut också men den får va på tills det börjar knacka och låta allt för mycket,nu vet man att det finns fett på sin platts iaf ;) :)

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Tommy Lagerlöf
Vet att jag har varit dålig på att uppdatera på sissta tiden men det kommer bild/bilder sen efter besiktningen.

Det som är gjort nu är som sagt bytt drivaxel,hjullager på vänster sida..kamrem och vattenpump,spännrullen var fel så den vart aldrig bytt men polaren på volvo/bilia sa att den var/såg fräch ut och att han aldrig har bytt spännare på nån utav hanns bilar,och då volvo så klart :) .

Det roliga var att när han skulle byta kamremmen så satt den gamla remmen ett kugg fel på båda kammarna så nu när allt står rätt går bilen jätte fint på tomgång och svarar mycket bättre på gasen nu,roligare att köra nu när den går som den ska :D
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 30

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Var det inte stängt? Skärmavbild 2025-06[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]