Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av f_palsson
Hej,

Hittar ingen kontakt under huven enl. Dobermann, men det är en -01, inte -00. Sitter inte heller någon diod framme vid rutan....

Kan man eftermontera larm? Kan man göra det själv? Kostnad?

Ser knappen för MMS ut som "en bil med tre vågor ner från taket"?

Jag har en sådan, men kan inte tända lampan....

PS Tack alla ni som svarat på mina dumma frågor i andra trådar tidigare DS
av f_palsson
Hej igen,

en volvo-handlare i skåne gav mig en prisuppgift på 6300 för material och arbete.

Tycker det låter lite saftigt, det ska dit en kontakt under huven, en siren och en diod inne i bilen. Mjukvaran är ju i princip gratis.
Användarvisningsbild
av CarMan
f_palsson skrev:Hej,

Hittar ingen kontakt under huven enl. Dobermann, men det är en -01, inte -00. Sitter inte heller någon diod framme vid rutan....

Kan man eftermontera larm? Kan man göra det själv? Kostnad?

Ser knappen för MMS ut som "en bil med tre vågor ner från taket"?

Jag har en sådan, men kan inte tända lampan....

PS Tack alla ni som svarat på mina dumma frågor i andra trådar tidigare DS
den där knappen ni pratar om finns på biler utan larm !!! den andvänds nämligen om man har personer kvar i bilen när man låser, då stängs rörelsesensorn av & bilen låser ej i blockerat låsläge.
så om bilen inte har larm så andvänds den endast till att inte låsa i blokerat låsläge
av haxpet
Hej

Jag har en V70 och jag tror jag har larm, men jag har ingen röd diod i mitten på instrummentbrädan, det hade jag på min S60.

Jag testade att trycka två gånger inom 3 sek på "panic button" på fjärren till bilen, och då började den tjuta uta helsike.

Men kan man ha Larm och ändå vara utan den röda dioden.

Utrustningsnivån är Momentum (finska momentum, inte riktigt samma som svenska)

Har i dag haft ett meningslöst samtal med sup[…]

Solenoid b4b

Tack!

Inte är väl polerna skiftade mellan 740 […]

Vad var det för fel på svänghjulet[…]