Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jockep83
Har tänk chippa min volvo, mest för att få ner bränsleförbrukningen så jag söker något typ "ecochip".....

Har kollat på Tmchiptunings ecochip som dom säger ger 25-35hk och 12-17% minskad förbrukning, och det tycker jag låter jävligt bra, dom vill ha 2995kr för det och lämnar 1års garanti samt återställelsegaranti om man inte är nöjd.

Någon som har erfarenheter av Tmchiptuning??? eller några andra intressanta förslag...

Som sagt är mest ute efter bränsleekonomi, och inga direkt svindyra chip.
av Mich
Var fick du siffrorna ifrån?

För T5 260 anger de (ecotrim): +28hk +60Nm, inget pris och inget om lägre bränsleförbrukning.
av jackoo
Autotech chip ger ca 1dl mindre förbrukning så länge man inte använder hästarna..

Jag hade personligen satsat på riktiga grejer eco lafs..
av Kojje
Kör själv med Autotechs programvara och när jag frågade sa han att dom aldrig lovar en minskad förbrukning men min S60 t5-01 gick ner nästan 1 dl på blandad körning och yttligare lite vid landsvägskörning och då är ju ändå inte deras programvara gjord för ekonomi utan effekt. Sen är det klart om jag vill så kan sopparäkning bli dyr :twisted:
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Jag hade en 9-5 2.3t som jag hade ett steg 3 i och den sjönk ca 1,5dl OM man inte använde högerfoten. Dock tenderar förbrukningen att öka eftersom man får en roligare bil så man drar på lite oftare och lite längre. Kör man lugnt kan förbrukningen minska. Satsa på bra saker det finns en anledning att ledande tuningfirmor har lite högre pris på sina prog.
av Mich
jockep83 skrev:så vars fick du dina siffror från Mich??
Från deras hemsida, men du kanske inte har/kollade den T5 motorn jag kollade på och angav ovan.
av jockep83
Ok... kanske ska satsa på steg 1 chip då.. möjligtvis autotech:) men som sagt mitt mål är en minskad förbrukning, jag kör mestadels låånga mil och är väldigt snäll på gasen faktiskt.... men men ibland drar man ju på lite :D
Användarvisningsbild
av Clayman
Hej. Jag har en Audi A3 1.8t med tmchip ecochip, och den går riktigt bra, aldrig varit några problem men så var den redan chippad när jag köpte den så vet ju inte vad den drack innan, däremot tål inte kopplingen på A3 det ökade vridet så den har jag fått byta, men det är ju Audi som varit snåla från början med för klena saker...

Finns ju inte så många frihetsgrader v[…]

Motorvärmare

skriv in regnummer eller t.ex. ring in till Bilia […]

Utrustning XC60 MY22-25 - Köpråd

Ja du "säljaren" är helt[…]

En sån här som tappat "knappen&quo[…]