Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Spid3r
Har en V70 II (2010) med svarta rails, såg en liknande kärra idag utan rails, f*n så mycket snyggare. Vet någon hur man tar bort dessa, måste man riva taket eller har Volvo tänkt till?
Är det någon som har gjort detta på liknande bil?
Användarvisningsbild
av Guru
Tom så illa att det inte är samma tak på bilar som byggs med/utan rails. Klart man kan fuska ihop det med spackel/silikon etc för att täta hålen men det blir inte samma ändå. Ska man göra det ordentligt så måste du byta tak...
Användarvisningsbild
av Spid3r
Guru skrev:Tom så illa att det inte är samma tak på bilar som byggs med/utan rails. Klart man kan fuska ihop det med spackel/silikon etc för att täta hålen men det blir inte samma ändå. Ska man göra det ordentligt så måste du byta tak...
Tack för svaret, det var ju synd att Volvo inte tänkte till där.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Jag måste faktiskt säga att jag tycker att det är just "tänkt till" som dom gjort, för det finns väl inget mer störande än bilar utan rails som bara har "pluggade" hål.
Det är ju som gjort för att det på sikt ska gå in vatten där..

Men visst, dom har ju inte tänkt på de få personer som får för sig att ta bort railsen, utav alla bilar de säljer så tror jag att det är ganska lätträknat hur många det är som railsen blir bortplockade på...
Det är ju faktiskt ganska ovanligt.. Även på modeller som det är lätt att göra på!

Min personliga åsikt är att det är snyggare med rails än utan, men det är ju som sagt min åsikt, och alla har rätt till sin egen! :wink:
Användarvisningsbild
av Guru
Variosboy skrev:Jag måste faktiskt säga att jag tycker att det är just "tänkt till" som dom gjort, för det finns väl inget mer störande än bilar utan rails som bara har "pluggade" hål.
Det är ju som gjort för att det på sikt ska gå in vatten där..
Det är inte bara pluggade hål som skiljer, vid takrännan, skarven mellan tak och sida är de olika.
av Matz
När jag beställde min V70 MY11 R-design så kunde man välja bort railsen. Det är något första ägaren väljer, eller snarare väljer bort :roll: .

Väntar fortfarande på bilen...:( :cry: Beställde väl för mycket lull-lull kanske..och rails hehe.

F.ö är den någon som vet hur R-design ser ut bak i verkligheten med 2,5FT motor? Dubbla slutrör eller inte?
Verkar mysko att VDS:en bara väljer det på D5 och 2,5T och inte 2,5FT.
av perhall
Matz skrev:När jag beställde min V70 MY11 R-design så kunde man välja bort railsen. Det är något första ägaren väljer, eller snarare väljer bort :roll: .

Väntar fortfarande på bilen...:( :cry: Beställde väl för mycket lull-lull kanske..och rails hehe.

F.ö är den någon som vet hur R-design ser ut bak i verkligheten med 2,5FT motor? Dubbla slutrör eller inte?
Det är dubbla slutrör med 2,5FT och D5 men inte med D3./PH
av Matz
perhall skrev:
Matz skrev:När jag beställde min V70 MY11 R-design så kunde man välja bort railsen. Det är något första ägaren väljer, eller snarare väljer bort :roll: .

Det är dubbla slutrör med 2,5FT och D5 men inte med D3./PH

Tack perhall, tycker det ser lite roligare ut med dubbla :lol:

Be någon annan chippa istället åt[…]

Vid topplocksbyte/renovering så ingår […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Jag gått från sensus i vår tidig[…]

Har du ont om gas så kan du få ett vin[…]