Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Freddi skrev:
perhall skrev:Jag skulle spontant tro...
Funk skrev: Utan att veta så har jag hört samma sak...
I stället för att köra det vanliga gissastuket som många kör ringde jag BSR och frågade och PPC är 100% utvecklad av BSR (i Sverige, inte i Kina). Så var det med det.

Varför sitter ni och gissar så mycket istället för att fråga dem som vet om man nu vill veta hur det ligger till?
För att det är ett forum och då brukar någon komma med ett korrekt svar. Det är väl roligt när man vet och andra tror. Ibland vet jag, ibland gissar jag. Inget konstigt på ett forum. Det är ju ändå människor med rätt bra koll som hänger här./PH
av Twendor
På Bsr sin nettside, står jo svaret på mange av de stilte spørsmålene.
De skriver ikke at "vår egenutviklede PPC 3 " om de har importert en kinavare?
De som tviler på dem, ta kontakt og få oppleve noen som kan bilelektronikk og trim.
Sikkert en årsak til at Koenigsegg benyttet dem også.
Twendor
av viktore
Med den nivån på frågeställningar som förekommer i denna tråden så borde valet av "trimfirma" vara givet: Polestar. Kan nog vara värt att offra några hästar och lite vrid för att slippa sömnlösa nätter 8)
av perhall
RICA har också utvecklat sin softloader själva med ungefär samma funktioner...
"Designed and developed entirely in-house by RICA Engineering, the i-Softloader brings RICA ECM upgrades to everyone everywhere!The i-Softloader also provides basic diagnostics functions allowing you to read and clear DTCs, which is useful if you ever get a CEL or engine running problems that you wish to diagnose."
Så det stämmer inte att RICA köper den av BSR./PH
av Twendor
viktore skrev:Med den nivån på frågeställningar som förekommer i denna tråden så borde valet av "trimfirma" vara givet: Polestar. Kan nog vara värt att offra några hästar och lite vrid för att slippa sömnlösa nätter 8)
Ikke for en som har avgifter på HK som er astronomiske" bare 150 000 nkr for en oppgradert 2.4D-awd med Polestar" :-(O)
Blir flere søvnløse netter av å ikke kunne "nedtune" bilen selv ved service eller kontroll.
Men for en som bor i Sverige kan vel saken stille seg litt annerledes. :wink:
Twendor
av Freddi
perhall skrev:RICA har också utvecklat sin softloader själva med ungefär samma funktioner...
Japp, alltid lättare att "utveckla något själv" när man har köpt in en likadan färdigutvecklad produkt tidigare så att säga... :wink:
perhall skrev: Så det stämmer inte att RICA köper den av BSR./PH
Jag mailade RICA och fick faktiskt svar i frågan. RICA köpte tidigare PPC av BSR men har nu tagit fram en egen variant.

viktore skrev:Med den nivån på frågeställningar som förekommer i denna tråden så borde valet av "trimfirma" vara givet: Polestar. Kan nog vara värt att offra några hästar och lite vrid för att slippa sömnlösa nätter 8)
Så är det säkert! :) För min del står det mellan dem och BSR. tiden får utvisa.
Användarvisningsbild
av Funk
Freddi skrev:
perhall skrev:Jag skulle spontant tro...
Funk skrev: Utan att veta så har jag hört samma sak...
I stället för att köra det vanliga gissastuket som många kör ringde jag BSR och frågade och PPC är 100% utvecklad av BSR (i Sverige, inte i Kina). Så var det med det.

Varför sitter ni och gissar så mycket istället för att fråga dem som vet om man nu vill veta hur det ligger till?
PPC är möjligen utvecklad av BSR, men det är inte den första softloadern så frågan är väl hur mycket dom tänkt själva och hur mycket dom köpt/lånat/stulit... En rackarns bra produkt är det utan tvekan, men protokollet och metoden att ladda via OBD har dom definitivt inte kommit på själva.
Jag har som praxis att ta säljarens ord med en stor nypa salt, därav skepsisen...men visst kunde jag ringt BSR och frågat...såsom man kunnat göra med 90% av alla frågor på forumet, bara att snacka med verkstaden eller tillverkaren så får man alla svar .. :wink:

Men som sagt tidigare, varför bry sig att dölja att man "chippat" genom att ladda i original när det nu finns ett vettigt alternativ via Polestar/Volvo ? För något annat anledning att välja BSR i de fall det finns en mjukvara från Polestar har jag svårt att se.. Kanske då möjligen att BRS och Rica redovisar högre effekt på papperet, om man nu skall jämföra. Vilket är svårt bl.a på grund av olika mätmetoder.

/Thomas
Användarvisningsbild
av Funk
Oh glömde en sak, idag kan vem som helst med ett kredikort fixa fram en egenbrandad softloader, med eller utan mjukvara. Dock verkar BSR och Ipd/TME fortfarande ha ett försprång eftersom endast dom faktiskt klarar Volvounika felkoder.

/Thomas
av Twendor
Man skal vel ikke glemme at Polestar ikke har produsert trim til mange av Vovomodellene ennå.
Og de som har noen år på baken vil det vel heller ikke komme trim til.? Derfor er det positivt at det finnes og produseres gode alternativer til Polestar.
Twendor
av perhall
Twendor skrev:Man skal vel ikke glemme at Polestar ikke har produsert trim til mange av Vovomodellene ennå.
Og de som har noen år på baken vil det vel heller ikke komme trim til.? Derfor er det positivt at det finnes og produseres gode alternativer til Polestar.
Twendor
Det är utmärkt att det finns andra konkurrenter! Om inte BSR t ex funnits hade nog Polestar var dyrare eller inte ens funnits. Men det är nog inte Polestar utan Volvo som har gjort de här mjukvarorna. Samma killar och tjejer som gör originalet gör en extraversion med högre effekt, sen marknadsförs den via Polestar.

Om man vill skrämma upp sin 163 hk 2,4D till 253 hk så finns ju annars RICA... så visst är det bra med äldre modeller att det finns andra än Polestar.../PH
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Har haft ett vinande ljud på en v60-16,ä[…]

Ok tack. Monterar ner hanskfacket och tar en titt.

Öj! Mugghållare har jag letat eft[…]

D4 VEA dricker olja

När räknar du med att starta? Jag har[…]