Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av vilbe
Var och monterade solfilm på en firma men när jag kom hem ser det ut som filmen
släppt lite vid kanterna i bagagerutorna där dom svarta prickarna sitter.(v70 -06)
Nu till frågorna. är det extra svårt där allt annat ser okej ut?
skall man reklamera kanske kräva prisreducering?
kan man fukta o prova skrapa själv?
vilbe
Användarvisningsbild
av FredrikSvensson
vilbe skrev:Var och monterade solfilm på en firma men när jag kom hem ser det ut som filmen
släppt lite vid kanterna i bagagerutorna där dom svarta prickarna sitter.(v70 -06)
Nu till frågorna. är det extra svårt där allt annat ser okej ut?
skall man reklamera kanske kräva prisreducering?
kan man fukta o prova skrapa själv?
vilbe
Kan du ta en bild på hur det ser ut. Jag var å satte film på min helgen efter midsommar och min har släppt lite grann vid knapparna men ja tycker inte det ser så farligt ut.
Det hade varit kul å få se hur det er ut på din v70,om jag ska reklamera mitt eller inte.
Användarvisningsbild
av uno83
Har lite luft emellan vid prickarna på min också. Misstänker att det är svårt att få filmen att gå in mellan prickarna och fästa ordentligt i glaset.
av KristofferL
I Detta fall på så pass ny bil ska du gå tillbaka och klaga. Min far har prickar och hans toning sitter fint inge släppt..

Idetta fall ser det ut som hemma toning på den bild du visa.
Användarvisningsbild
av NHansson
Min hemmatoning blev bättre vid prickarna än så ;) Jag hade klagat helt klart! Har sett många bilar där det ser hur fint ut som helst vid prickarna. Har även hört att somliga använder ett mycket fint sandpapper för att slipa prickarna matta vilket för att filmen fäster ordentligt.
Användarvisningsbild
av CarMan
hur kan ni avgöra så mycke från en så kass bild (hur svårt är det att ta en ny bild om den första blir suddig?)

Prickarna sticker ut från glaset, så det kommer inte att gå att få solfilmen att ligga dikt imot glaser mellan prickarna.
Om du har ovanligt mycke luft/vatten mellan pricakrna eller ej, kan ialla fall inte jag avgöra på den där bilden (man han som solfilma kan säger avgöra & förklara för dig)
Användarvisningsbild
av opA
Finns inget att göra åt dom där prickarna..

Jag har likadant på min bil och jag fick svaret från Göteborgs Solfilmsmontage att de är bara att gilla läget att rutorna är som dom är :)
Inte för att jag störde mig på det och konfronterade dom utan dom sa det till mig direkt efter dom monterat solfilmen.

Inget du tänker på efter en vecka.. då ser du dom inte mer..
Storlek hjulhus V60 T6 AWD 2014

Någon som kört med 235/45-18 med et45 p[…]

Hej, Köpte en gammal S80 i början p&arin[…]

Volvo 240 usa front

Tjena hur installera jag usa front på en 240[…]

Hej, en földfråga samma bilmodell, kam[…]