Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hakar på denna tråd eftersom jag har likartade fel på min 04 och förardörren. I mitt fall har jag märkt att även lampan i kupen inte tänds när jag trycker på unlock och det har hänt vid ett antal tillfällen. Har framförallt märkt att själva åset studsar när jag tvättat bilen och när det är fuktigt ute. Ska in till Bilia på måndag. Går det egentligen att avgöra om defekten beror på låskistan eller fel på DDM? Blir det felkoder när inte låset låser som det ska?

Jag har Maxitrygg månaden ut så jag vill vara saker att rätt saker byts, därav frågan.
Mvh
Tomas
Hej igen!

Nu har jag lyckats att få tag på en låskista (Volvos art,nr: 30699748)
Den blåa (Om de nu spelar någon roll?) :)
För den ringa summan av 100:-

Den satt på en krockad V70, givetvis var det Hö.fr dörr som var intryckt.
Men kistan såg intakt ut.
Så jag tog en chans, 100:- var inte så farligt.

Men nu till mitt problem.
Vet någon om det finns en monteringsanvisning att tillgå?
Skulle vilja veta vilka nitar man skall plocka bort, för att få ut skenan som rutan löper i.
Även hur man plockar ut sidorutan

Jag fick visserligen plocka ut låskistan själv från den krockade V70:an.
Men när jag väl lyckades att få ut den, så såg ju inte bilen mindre krockad ut direkt! :wink:

Vill gärna ha hjälp med "rätt" sätt att byta den.
Jag har samma problem på min -01 låser låser upp(v-ster bakdörr), men jag brukar bara låta det vara, bilen säkerhets låser ju efter ca 1-2min, och då är dörren låst trots att själva knoppen är uppe läge?!! :) me like
Det som jag tyckte var jobbigast var att plastkåpan(stöldskydd)var i vägen. Jag plockade bort den och gav den en enkel biljett till Sibirien.

Köp inte Volvos popnit för den är hårdare än granit att dra ihop(Volvo kör med tryckluftstång).

Rutan behövs ej tas bort.
x64 skrev:Jag har samma problem på min -01 låser låser upp(v-ster bakdörr), men jag brukar bara låta det vara, bilen säkerhets låser ju efter ca 1-2min, och då är dörren låst trots att själva knoppen är uppe läge?!! :) me like
Hur är det möjligt?
Min gör det inte när kylan har slagit ut bakdörrarna
Jag har haft det problemet, är låskistan.
Den ska bytas ut,
klart en chansning är att köpa den på skroten men då är frågan hur länge den då håller.
Jag köpte min låskista på volvo den kostade 1490 kr och jag monterade in den själv var lite trångt men det gick, funkar bara toppen på bilen nu låser som den ska och den låser snabbare än de andra dörrarna :wink:
Jag har samma problem, fast min förarar sida åker inte och upp som en del skriver. Jag kollade lite på laga.se men jag hittar ingen gul låskista till förarasidan, alla där är blåa till v70 -01 till -04, funkar det med nyare en 04 eller är det olika. Jag själv har en 01:a.
Eller finns det något annat man kan göra, det funkar varje gång jag låser med nyckeln (Dom gångerna jag har gjort det) fast inte med fjärren, då får man låsa upp en eller två gånger.
gson81 skrev:Jag har samma problem, fast min förarar sida åker inte och upp som en del skriver. Jag kollade lite på laga.se men jag hittar ingen gul låskista till förarasidan, alla där är blåa till v70 -01 till -04, funkar det med nyare en 04 eller är det olika. Jag själv har en 01:a.
Eller finns det något annat man kan göra, det funkar varje gång jag låser med nyckeln (Dom gångerna jag har gjort det) fast inte med fjärren, då får man låsa upp en eller två gånger.
.................................................................................................

Nä jag har hört den blåa är annat fäste på

Verkar gå inaktivera ventilen via "Orb[…]

Mäta MAF sensor

Bytte MAP-sensor idag men förgäves.. P0[…]

Stefans 968

Nya Brembo i fram beställda, va lite meck att[…]

@Lövet , Kanske i den ordningen vi få[…]