Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Startade bilen och då stod det i displayen att larmservice erfodras.Läste av felkoder och fick kod uem 0004 siren,kommunikations fel siren.Är siren trasig eller vad kan det vara ?
av Kurtoua
Hej Detta är hämtat från VADIS
Mvh Kurtoua
Siren, byte
Borttagning
-Avaktivera larmet.
-Vinkla ut framhjulet åt höger.
-Slå av eller borra loss popnitarna på framkanten av innerskärmen.
-Ta bort plastmuttrarna för innerskärmens skyddsplåt och ta bort skyddsplåten.
-Lossa framkanten av innerskärmen och vik undan.
-Lossa skruvarna för sirenen och ta bort sirenen.
-Koppla ur kontaktstycket.

Ditsättning
-Koppla in kontaktstycket, placera sirenen i rätt position och dra fast skruvarna för sirenen. Åtdragningsmoment: 10 ± 2,5 Nm.
-Ta bort rester av gamla popnitar och nita fast innerskärmen.
-Sätt dit skyddsplåten.
Obs! Efter byte av siren, måste sirenen konfigureras. Detta utförs i VIDA bilkommunikation.Siren, byte
Senast redigerad av 1 Kurtoua, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av wissel
volvofantast skrev:Går det att byta den själv eller måste volvo programmera så att den nya funkar på bilen?
Inte så svårt att byta faktiskt, kom ihåg att Sirenen är billigare om du köper hela larmsatsen med huvlås osv. Använd bara sirenen o kasta resten. Det är Backup batteriet i sirenen som är kasst. Kostar runt 1200 kronor som "larmsats", om du köper endast sirenen 1600 cirkus. = mera grejer = billigare = Volvologik ! :D
Användarvisningsbild
av wissel
Ja jag tror det, svårt att säga exakt....jag vet inte heller vad du har för bil, årsmodell.... ?
men jag tycker det är osmart att köpa begagnad Siren.....det är ju batteriet som är slut. Och batteriet är knepigt att byta ut.
Du hamnar på nästan 1000 spänn för en gammal siren med gammalt batteri !"!!!!!!!!
:D

@Lövet , Vi kan sätta upp oss för[…]

Xenon Nivåreglering sensor

Vilken årsmodell? Det är en 2012:a. G[…]

Ooo, gamla minnen. Här är min på […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]