Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ticken
Hallå alla kamrater :)

Då har man köpt en 940 igen :) Denna kommer dock behållas i min ägo lite längre än alla andra man har avverkat :)

Lite info om bilen då 8)

Manuell M90 låda, Lätt trycksturbo & fungerade ECC!

Rullat 25000 ärliga mil (tro mig, jag har forskat och kollat mätarställningar och alla tidigare ägare).. :P

Är helt oskruvad, så vitt jag kommit fram till hittils så sitter det inte en enda extra dragen kabel i hela bilen. Alla paneler sitter kvar med alla orginalskruvar och sånt ;-// Yummi!

Lite bilder på nya vidundret då

Blank i lacken :)
Bild

Riktigt riktigt blank faktiskt..
Bild

Inte en enda repa.
Bild

Orginal bakifrån.
Bild

Japp, sådär ser mätarställningen ut. Inte jättelite, men inte jättemycket heller.
Bild

Var tvungen att ha en bild på ECC:n. Kyler klockrent!
Bild

En B230FK med M90. Helt orginal.
Bild

Bara som en liten hint om vad som komma skall.
Bild

/Ticken
av Forssen
Ruggigt fin bil du har skaffat ticken :D

Ska bli ett nöje att följa bilens utveckling i dina händer
Användarvisningsbild
av cybermunk
Nyskick skulle jag fan kalla det för :)

Trevlig bil och gissar på att planerna för den inte är så pjåkiga dom heller.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Måste instämma den ser kanonfräsch ut! :P Kan inte ha varit många ägare på den? :wink:

/Kalle
Användarvisningsbild
av Ticken
Nightmare89 - Alltid kul med ny bil, men som det är med en gammal bil så är det saker som måste fixas innan man kan börja göra roliga saker. Så en rejäl bromsrenovering står bra till just nu.

Forssen - Tackar så mycket! Kul om folk vill följa tråden. Det är bara att kommentera!

Dalmans - Nej, 25 kanske inte är så mycket. Men det är mer än 24 fast å andra sidan mindre än 26. Så det får vara som det är helt enkelt, för mig är det viktigare med historik och så.
Jag har full servicebok och rätt bra koll på tidigare ägare, så jag känner mig trygg faktiskt.

cybermunk - Utanpå och innuti är det jävligt fin faktiskt. Bilen är ändå 15 bast, så nyskick är den inte. Men absolut, jag har sett många fulare volvos faktiskt.

~Kalle~ - Enligt transportstyrelsen är jag ägare nummer 8. Men kollar man igenom hela historiken så är jag brukare nummer 5.. De tidigare brukarna är typ Sven Svensson och likande. Lugna puckar alltså.

eccy243 - Jadu, som jag brukar säga till folk ibland.. "Skönhet ligger i betraktaren ögon".. Hehe, visst var sportbilen vi åkte dit med finare.. och nyare.. och bränslesnålare.. MEN! Volvon har raggarspinn!

/Ticken
Användarvisningsbild
av crumpets
Tjusigt tjusigt!
Gillar vitt när det är rent och ej repat osv. Ser så härligt cleant ut :)
Observerar även hur ärkesvart den svarta plasten är. Ser helt nyputsad ut.
Användarvisningsbild
av Nexus
den var riktigt fin,grattis och lyssna ej på Eriks snack om åka KA är trevligt :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Läcker spolarvätska avstängd

Droppar på höger sida fram fast beh&ari[…]

En tanke jag har haft i huvudet ett tag. Med tank[…]

Uppdatera mjukvaran

..e-call är den lagstadgade automatiska tj&[…]

Tjena:) Har en V90 från 2019 i trimmen momen[…]