- fre 13 aug 2010, 23:10
Men utan att ha lyssnat på ditt ljud kan jag bara ge detta som ett felsökningstips.
runbom skrev:Min har inte gått sönder som tur är men jag har läst om detta problem på ett flertal engelska och amerikanska Volvo forum och så som jag förstått det kan man ha en läcka och även behålla större delen av bromsverkan till en början.Magnus308 skrev:Jag ska försöka mig på en teori och det är att ditt bromsservo har ett läckage.
Det är ganska vanligt att dom börjar läcka och måste bytas, När dom läcker blir det ett väldigt irriterande pysande ljud vid förarplatsen precis som du har.
Hej magnus! Hade en fundering om det va något med bromsarna också men märker ingen skillnad på ljudet om man bromsar eller inte, satt också lyssnade på tomgång då det är ett svagt "väsande/pysande" ljud och tryckte ner bromspedalen fullt ett par gånger men det blev ingen som helst skillnad på ljudet. Kunde du höra någon skillnad på din när den va sönder? tycker det låter mindre när jag svänger men det kan vara inbillning.
Men utan att ha lyssnat på ditt ljud kan jag bara ge detta som ett felsökningstips.
- By Lövet