Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Nåja här kommer lite bilder som jag lovat.

Bild
Ett av de Ipd-klistermärken jag fick med, tycker själv det blev riktigt bra även om bilen är så smutsig.

Bild
Krängningshämmarstagen som jag ej ännu installerat. (12mm tjocka, original 10mm, om det nu har någon skillnad...)

Bild
Bakluckans reparationssats monterad.

Har även flyttat signalhornen, så de är inte mera bakom grillen och ser fula ut samt sabbar luftflödet till kylarpaketet :D

Genomföringen för värmepaketets slangar tänkte jag installera, men efter att jag konstaterat hur litet arbetsutrymme det finns omkring lade jag det på is tills vidare :oops:
Motortvätt gjord, blev lite renare och finare, även om elektroniken inte tyckte om det. Gick fint en stund, började bluddra och dog sedan, startar ej pånytt. Måste kolla vid tändstiften om det kommit vatten dit, samt fördelarlocket...
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
(D) Bara tuta och köra :) Var köpte du tändspolen? Ny eller beg.?

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tofulus
Japp, skönt med fungerande bil igen! Var nog lite orolig över att felet skulle ha varit annanstans, men tur att det löste sig såpass lätt.
Tändspolen inhandlades i en reservdelsbutik i Finland som heter Motonet, kostade 70€(~700kr) och det är en Bosch, antagligen samma som Volvo använder, men de ville ha 180€ (~1800kr) för tändspolen :shock: , så jag behövde inte fundera två gånger var jag skulle handla...
Användarvisningsbild
av Tofulus
Fick för mig att fixa lite på bilen igen, någon som kan gissa vad som är på gångs? Tror det är ganska lättgissat...

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

nä, det är fortfarande arbetare kvar d&a[…]

Jag har kört en bit över trettio mil n&a[…]

Byt Batteri ! Batteriet är helt nytt Jag s[…]

Fick hem en ny kabelsats från vparts men nu […]