Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av Addekarlsson
Jag har inga egna erfarenheter av deras fälgar. Men jag har inte hört nått negativt om dom hittills iaf. Skulle vara att det är en liten aning mjukare alu i fälgarna, så dom slår sig lite lättare vid kantstötningar. Men i övrigt har jag inte hört nått alls.
Var själv inne på att köpa såna ett tag til den glt jag hade förr, men så sålde jag bilen istället. :lol:
Så jag tror inte det är nån större fara att köpa biltemas fälgar, även om många anser biltema som ett satans påfund som aldrig borde fått existera. Jag är inte en av dom, även om jag inte gillar allt dom sälger.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av G-kraft
Tror heller det är inga problem,,,men jag anar att det är inte lika bra kavlitet som orginal...dock tycker jag det är snyggare med orginal fälgar till bilen....men du har en viss garanti på fälgarna väl , fall det skulle hända något...
av NCR
Jag har biltemafälgar på mina vinterdäck och jag har inga klagomål (för ovanlighetens skull). Jag fick i och för sig byta en av fälgarna med de problemen det innebar då den inte var tillräckligt rund enl min däckverkstad, men biltema bytte ut fälgen utan gnäll.

Rasande billigt med dryga 2000:- för 4 kompletta 15" lättmetallare.
Användarvisningsbild
av G-kraft
NCR skrev:Jag har biltemafälgar på mina vinterdäck och jag har inga klagomål (för ovanlighetens skull). Jag fick i och för sig byta en av fälgarna med de problemen det innebar då den inte var tillräckligt rund enl min däckverkstad, men biltema bytte ut fälgen utan gnäll.

Man får vad man betalar för.....
av NCR
G-kraft skrev:
NCR skrev:Jag har biltemafälgar på mina vinterdäck och jag har inga klagomål (för ovanlighetens skull). Jag fick i och för sig byta en av fälgarna med de problemen det innebar då den inte var tillräckligt rund enl min däckverkstad, men biltema bytte ut fälgen utan gnäll.

Japp, visst är det så, speciellt med tanke på att det tydligen är ACE som tillverkar dem åt biltema.
Användarvisningsbild
av Rirojej
NCR skrev:
G-kraft skrev:

Japp, visst är det så, speciellt med tanke på att det tydligen är ACE som tillverkar dem åt biltema.
Är ACE bra?
av NCR
Rirojej skrev:
NCR skrev:
G-kraft skrev: Man får vad man betalar för.....
Är ACE bra?
För det priset tycker jag nog det ja.
Användarvisningsbild
av Rirojej
Så det är inget känt märke?
av Perra N
Det står ju inget tillverkningsmärke på dem, så hur vet man att ACE tillverkar dem?

@Micce1980 , Brukar jag också göra.. b[…]

MartinS V60 D4 R-Design

@MartinS , Har själv dragit mig från[…]

En bekant hade en hel del parkslide vid sitt to[…]

Hejsan Jag funderar på att skaffa en ny xc60[…]