NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av kobbe92
Hej!

Var och snackade med bilia idag och dom hade inget från polestar som passade i dagsläget för att optimera en sån motor som jag har men han rådde mig att fråga runt på nätet, vilket jag nu gör. Finns det något sätt att få ut lite mer hästar från den förutom att tanka e85...?

Tacksam för hjälp!
Användarvisningsbild
av V50åkare
Nej det finns ingen som erbjuder uppgradering till din bil.
Bara att bita i det sura äpplet och inse vilken slö och trött motor det är du har, provkörde du bilen innan du köpte den?

Livet kan vara tufft ibland....
Användarvisningsbild
av Jensen
kobbe92 skrev:Hej!

Finns det något sätt att få ut lite mer hästar från den förutom att tanka e85...?

Tacksam för hjälp!
Ledsen att göra dig ledsen, men du får tyvärr inte ut någon
extra effekt för att du enbart tankar E85.
Användarvisningsbild
av kobbe92
V50åkare skrev:Nej det finns ingen som erbjuder uppgradering till din bil.
Bara att bita i det sura äpplet och inse vilken slö och trött motor det är du har, provkörde du bilen innan du köpte den?

Livet kan vara tufft ibland....

Det är klart att jag provkörde den :shock: Men det är alltid roligare så här efterhand med fler hästar.
av Cosmo
blåbärsmannen skrev:när kommer det polestar till s40.c30,v50 2,0 d då????

Mailade Polestar i början på augusti angående samma fråga, och här är svaret jag fick.

"Semestertider på Polestar gör att ditt svar har dröjt…

Polestar har precis startat utvecklingsarbetet med 2,0D-motorn och vi planerar att lansera en optimering i slutet av året.

Håll koll på vår hemsida, ny hemsida kommer om någon vecka, för att få senaste informationen.

Med vänlig hälsning

Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
http://www.polestar.se"
av Kluster
Cosmo skrev:
blåbärsmannen skrev:när kommer det polestar till s40.c30,v50 2,0 d då????

Mailade Polestar i början på augusti angående samma fråga, och här är svaret jag fick.

"Semestertider på Polestar gör att ditt svar har dröjt…

Polestar har precis startat utvecklingsarbetet med 2,0D-motorn och vi planerar att lansera en optimering i slutet av året.

Håll koll på vår hemsida, ny hemsida kommer om någon vecka, för att få senaste informationen.

Med vänlig hälsning

Magnus Skeppstedt
Polestar Performance
http://www.polestar.se"
Låter ju intressant...
Torkarmotor

Det var länge sedan man kunde köpa reser[…]

Foringer / Bussinger V90 CC

Men finnes det en oversikt over hvilke foringer so[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag hr nu fått felkoderna avlästa och d[…]

Volvo V50 "Mr White"