Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Televinken
dieselmagnus skrev:Volvo har somm goodwill ofta vid service hos dom låtit göra en gratis uppdatering och i vissa fall bytt hela spjällhuset, tyvärr blir det nog inte aktuellt för din del. Om du har en "tandläkarspegel" som är vinklad så ska du kunna se på ettiketens färg villket spjäll du har.
Jag ska införskaffa en dylik spegel och kolla färgen på etiketten. Ska det vara nån speciell färg på den för att det ska vara "bra"?
av Breaker
På min 2.4T behövs ingen spegel utan man ser etiketten om kikar under insuget.
Vit etikett det gamla spjällhuset.
Gul etikett så är det utbytt mot ett något bättre.
På min sitter det gul etikett.
av Televinken
dieselmagnus skrev:Volvo har somm goodwill ofta vid service hos dom låtit göra en gratis uppdatering och i vissa fall bytt hela spjällhuset, tyvärr blir det nog inte aktuellt för din del. Om du har en "tandläkarspegel" som är vinklad så ska du kunna se på ettiketens färg villket spjäll du har.
Såja...då har vi kollat färgen...guler å finer var den etiketten. Ska man då tolka detta som att spjällhuset är
av nyare bättre typ? I så fall får man kanske lämna in bilen till Bilbolaget för en koll på maskineriet. Hoppas bara att
dom inte säger "nja, vi tycker nog inte att det är nåt större problem..." det har dom nämligen gjort till en kompis som lämnade in bilen för ett oljud på vänster fram. "Kör du, säkert nån sten som ligger och skaver, det är nog inget större problem" Så åkte dom på semester och kom nästan 70 mil...då skar hjullagret...

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]