Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av exit
Hej!

Är det någon som testat att montera solfilm från soyafilm.se på en V70N? Kostar 1161kr för 5 rutor inte så farligt dyrt.
Har kollat runt lite, vissa rekomenderar det, andra ratar det, fler synpunkter? Vissa skriver att det blir bra utifrån men sitter du i bilen blir det "dimmigt" eller suddigt genom solfilmen.
av Plagge
Fick hem toning från soyafilm idag till en v70n -07, tyvärr hinner jag inte montera den ihelgen. Beställnigen var enkel, det tog 2 dagar från jag beställt det tills jag hade den för uthämtning på posten.
Har även en Ford Mondeo kombi -01 som är tonad på en firma med 60 film som de kallade den( tror det menas att den släpper in 40% ljus). Skall bli intressant att jämför Soyafilm vs "firmafilm". Skall se om jag kan få upp några bilder som jämförelse när monteringen av soyafilmen är klar.

Fortsättning följer.....
av exit
Ja, det ska bli mycket intressant att höra hur montering, passform och sikt ut genom filmen blir! Har för mig att soyafilmen var en "80 film" dvs släpper igenom 20% ljus! Blir detta för mörkt? Ser fram emot följetongen......
av Plagge
kom precis hem från krogen, så någon montering av film blir det inte tal om i morgon/idag......ja det stämmer nog att soya var en 80-film. Har kollat den mot vanligt dagsljus och tycker faktiskt att den ser helt ok ut alltså...men vi får se när den kommer på.....nu gälller sängen alltså, annars kommer jag nog inte upp över huvetaget ihelgen...man är inte van dubbelfyllor längre....
av Plagge
Ja så var Soyafilmen äntligen på rutorna. När man väl fick tummen ur, så gick det fantastiskt smidig. Jag tonade 5 rutor på ca: 2 timmar. Det var perfekt passform på filmen, men det fanns inget urtag för larm/antennkontakterna i bakrutan, så det blev lite extra pill med att skära ur för dem. Men det blev riktigt bra. För att få bakdörrarna bra behövde man montera ner dörrsidorna samt lyta av listen som ligger mot rutan.

Skall man då jämför soyafilm vs. proffsfilm, så kan jag säga att utseendemässigt är det absolut ingen skillnad. Jämför man dem däremot hur det är att titta ut genom dem så märker man att det två helt olika filmer. På soyafilmen ser det ut som det är lite imma på, men jag tycker inte det direkt är något som stör.

Skall vid tillfälle lägga upp bilder på både min Mondeo med proffsfilm samt min V70 med soyafilm så man kan se skillnaden om det nu syns på kort.
av exit
Tack för informationen, kan mycket väl bli soyafilm på min V70 ;o)
Men just nu är det mycket som jävlas med mig! Handbromsen ligger på ibland, haft inne den 2ggr på verkstaden men det kommer och går ändå, med gnissel och värmebildning som följd. Sedan är det tändningslåset som först var helt hopkärvat men nu går det hyfsat lätt igen, men jag väntar bara på att det skall bli tvärstopp. Sedan i helgen tändes varningslampan för felaktigt avgasvärde för andra gången på ett halvår! Sist släckte verkstaden lampan, men troligtvis är det en givare som är kass...... Tråkigt!
Ser fram emot bilderna!
Användarvisningsbild
av Parta
exit skrev:Ja, det ska bli mycket intressant att höra hur montering, passform och sikt ut genom filmen blir! Har för mig att soyafilmen var en "80 film" dvs släpper igenom 20% ljus! Blir detta för mörkt? Ser fram emot följetongen......
Finns färdigskuren solfilm hos denna firma också.... http://www.autosculp.se/

5st olika nyanser av svart och 2st färgade filmer..
Kanske kan va nåt...
av runis
Hei,jag tonade min v70n med soyafilm i våras och er inte helt nöyd.Denn bublar sig i ytterkantana på de 3 bakra rotorna der de har et prikande mönster.Får inte filmen at sitta bra her.Någån tips her
Transmissionsolja till M66

ok, tack! Bara att köpa på sig tre lite[…]

Jämfört olika försäkringsbo[…]

Filtret byttes av förra ägaren är f[…]

Tack för lyckönskningen, det börjar[…]