Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Zell
Så har man hållt på lite med det estetiska också.
Motortvätt, tvättat och rubbat. Fick dock inte bort så mycket defekter som jag hoppats på med rubbingen... Dessutom för hand, så man är rätt spak i armarna nu. Ska försöka införskaffa en polermaskin till nästa omgång.
Nu är det bara vaxning kvar.

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Zell
jo, tack tack.
men, bra och bra.. det blev bättre iaf

och så är bilderna dåliga också, ser jag nu.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Snyggt. Välputsat i motorrummet också :)
Användarvisningsbild
av Zell
tack tack
Ja, men synar man både motorrummet och lacken närmare så ser det inte så snyggt ut.
Motorrummet kunde jag nog gnuggat på mycket mer egentligen, men ville ha bort det värsta.

Och på huven, under all skit, fanns en sjujäkla massa stenskott och repor.. blev nästan gråtfärdig när jag höll på och rubbade.. 1, 2, 4, 700 stenskott! :-O)

Men, då det är en den enda bil man har och det är en ren bruksbil så får man väl vackert se på medan den förfaller, backluckan har börjat rosta också.. :|

V70 handtag har jag funderat på lite, få väck de här jäkla 850-handtagen som ser ut som söndervittrad plast. Visst är det väl årsm. 97-00 som passar?
Användarvisningsbild
av Zell
Dalmans skrev:japp, dom passar rakt av förutom låskolven, den måste man modda, finns en guide under tips och trix. annars nöjer man sig med fjärrlåset och tar skuffvägen om den dosan dör :)
jupp, har läst den i tips & trix redan. Men låskolven är nog ett måste, bakvägen går inte att använda nyckel alls, och dosa har jag inte införskaffat än =D

Nån som plockat isär för att komma åt kolven i bakluckan förresten? tänkte om det ens är värt allt slit..
Användarvisningsbild
av Zell
Jag låg i sängen innan jag somnade och funderade lite på vad man kan göra med för att får bort lite fula 850-grejer.

Det som jag stört mig på mest är handtagen, de går ju att byta.
Men nästa grej vore ju att lacka dekorlisterna på dörrarna. Men framför allt lacka listen med handtag/lampor ovanför nummerplåten.
Tänkte mig svart, så att alla delar blir som t.ex. v70ns handtag.
Vad tror ni? någon som gjort det redan så man kan se hur det ser ut?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Ingen write-up på detta? Vore ju trevligt at[…]

Baklucka låser ej

Det är vanligt fel att kablarna till baklucka[…]

Kupéfläkt "döda utblås"

Vet ej hur det är på Volvo, men på[…]

Rostskyddstips