Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
När du ändå har insuget av så kolla att klockan på insuget är ok, det är en enkel prosedur fråga *pettsson* har vet hur man gör jag följde hans guide.

Det gjorde susen på min bil den vart lite bättre av det
av volvoglt850
oki uppfattat. Så som jag uppfattar det så är väll pettsson en av dom bästa på meck av 850 på detta forum:) Tack för tipset:)
av volvoglt850
Hej igen! idag så har man fixat kompprov på bilen. den visade posetiv:) men tydligen så urtrampningslagret slut:( och man måste montera ner hela lådan tydligen:( skulle ta 15 timmars jobb att byta urtrampningslagret på min 850 glt:/ Det kunde oxå vara så att kopplingen är slut så då blir det byte av den med isf. Men nu är det frågan: Är det värt att lägga ut 10-15 tusen på det som måste fixas eller är det bara att skrota den eller sälja den som GDS-bil? fick reda på att bilen är importerad till sverige -98. Är det nånting att se upp med så inte det blir mer som strular?? brukar importerade 850 strula och vilka är isf dom vanligaste sakerna?? Tack för svar iförhand:D
av *pettson*
volvoglt850 skrev:Hej igen! idag så har man fixat kompprov på bilen. den visade posetiv:) men tydligen så urtrampningslagret slut:( och man måste montera ner hela lådan tydligen:( skulle ta 15 timmars jobb att byta urtrampningslagret på min 850 glt:/ Det kunde oxå vara så att kopplingen är slut så då blir det byte av den med isf. Men nu är det frågan: Är det värt att lägga ut 10-15 tusen på det som måste fixas eller är det bara att skrota den eller sälja den som GDS-bil? fick reda på att bilen är importerad till sverige -98. Är det nånting att se upp med så inte det blir mer som strular?? brukar importerade 850 strula och vilka är isf dom vanligaste sakerna?? Tack för svar iförhand:D
wow... 15 timmar..
enligt verkstadslistan är det 5,5 timmar, det går också utmärkt att göra på den tiden med lift, växellådsdomkraft samt ett motorok, och är man normalhändig själv hemma handlar det om 10-12 timmar.
av volvoglt850
ok. tyckte oxå att det lät mycket, man enligt han som sa det som är mekniker så skulle det ta det. pga att man måste ta ur växelådan ifrån sidan och ta bort framdäcket plus fjädern. Men killen ifråga överdriver nog lite. hoppas jag gjorde rätt beslut att sälja den.
av *pettson*
volvoglt850 skrev:ok. tyckte oxå att det lät mycket, man enligt han som sa det som är mekniker så skulle det ta det. pga att man måste ta ur växelådan ifrån sidan och ta bort framdäcket plus fjädern. Men killen ifråga överdriver nog lite. hoppas jag gjorde rätt beslut att sälja den.
Jag har också hunnit göra det några ggr.. Nåt 50-60 tal ggr kanske..
av volvoglt850
ok, förstår det när man läser vad du har skrivit om andras trådar, så ser man att du vet vad du snackar om och att du verkar ha mycket kunskap om bilar iövrigt:)
Senast redigerad av 1 volvoglt850, redigerad totalt 0 gånger.
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]