Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av mumint5
tja, bilen är en -99 a som nu går lite sämre än vanligt. tomgången är ganska pendlande, och det verkar följa med upp i varvregistret. märks tycker jag även i högre farter. även gasen tycker jag har börjat bete sig lite mera underligt. först händer inget första milimetrarna, sedan kommer 500 rpm på en gång, vilket gör att eftersom det är en automat så blir start och lugn körning en smula ryckig. så i vilken ände ska jag börja.
för tillfället en felkod p0236. men detta har varit ett fenomen även innan koden kom.
av mumint5
jo har tänkt tanken på det, men följer verkligen detta problem med upp varvtalen ?
ni som gjort rent. hur var eran bil före och sedan efter!
av Zeppe
Min är likadan, men det slutade med att jag tog och gjorde rent spjällhuset (elektriskt) och det var lite/nästan ingen skillnad. Hur långt har bilen gått? Det kanske är dags för en ny lamdasond då dessa inte har en "garanterad" livslängd på 16 000 mil enligt den lokale bilelektriska firman. Den kanske bara är sotig och behöver rengöras. Jag får byta lamda på min. Köper en på skroten för att se att det verkligen är den. (läst ut koderna). Det är billigare att pröva så.
av per_j82
Felkoden P0236= Givaren för laddluften.
Lyser ETS lampan i instrumentpanelen också?
Köra EX90 med släp

Vikten påverkar nästan inte alls. Det &[…]

Mercedes EQB 300 4Matic 2023 Svart

Sådana här meddelanden dyker det upp v&[…]

Eftermontera kupevärmare

Frågeställaren hade årsmodell 201[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 […]