Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Joel93
Hej, jag undrar var man kan hitta en bra Ljuddämpare bak till 940 gl -92, har kollat biltema men inget jag vill ha. Någon som kan rekommendera något?

Tack på förhand!
Mvh Joel
Användarvisningsbild
av M4cc4n
Joel93 skrev:Hej, jag undrar var man kan hitta en bra Ljuddämpare bak till 940 gl -92, har kollat biltema men inget jag vill ha. Någon som kan rekommendera något?

Tack på förhand!
Mvh Joel
Ska du ha en original eller en med lite ljud i?
av Joel93
M4cc4n skrev:
Joel93 skrev:Hej, jag undrar var man kan hitta en bra Ljuddämpare bak till 940 gl -92, har kollat biltema men inget jag vill ha. Någon som kan rekommendera något?

Tack på förhand!
Mvh Joel
Ska ha med ljud i, jag hittade på Ridetech.se för ca 800:- ( http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?s ... d=LD-3F21T ) nått att ha, elr är det bara skit?
Användarvisningsbild
av M4cc4n
jag har tagit bort min bakre dämpare och mekat dit ett 3" rör och det låter fan gött... inte för högt heller... men jag tror inte att den där från ridetech låter nå sämre, men varför kolfiber? den kommer ju inte att synas.. kolla stylingkompaniet annars
av Joel93
Okej, jag kollade runt lite och hittade den och jag bryr mig inte så mycket om hur den ser ut, bara att jag gillade snea änden på den, men ska kolla där med, vad kostade det du gjorde med 3"?
av Norfolklinetolle
Ja har japsdämpare på min 4,5" snett utblås... Har turbo visserligen vet inte om de gör ändring i ljudet... MEn den låter ganska nice faktiskt :) Köpte min dämpare på KL Racing för 575 kr :)
av Joel93
Okej, skulle du kunna fånga ljudet på film eller nått och skicka så jag kan höra? :)

Mvh Joel
Användarvisningsbild
av Ticken
Joel93 skrev:
M4cc4n skrev:

Tack på förhand!
Mvh Joel
Ska ha med ljud i, jag hittade på Ridetech.se för ca 800:- ( http://www.ridetech.se/Shop/Index.php?s ... d=LD-3F21T ) nått att ha, elr är det bara skit?
Jag tycker det känns rätt så oseriöst att sälja en ljuddämpare i kolfiber och att inte skriva ut vikten, det är väl ändå därför man skulle byta en del till kolfiber, alltså i viktbesparingssyfte.
I mitt tycke är kolfiber inte det minsta snyggt, men har imponerade egenskaper.

/Ticken
av Norfolklinetolle
Joel93 skrev:Okej, skulle du kunna fånga ljudet på film eller nått och skicka så jag kan höra? :)

Mvh Joel
Tyvärr så har min kamera kommit bort :/:/... Ljudet i bilen blev mer sportigt, om man drar på växlarna så hör man ljudet ganska mycke i bilen, kör man på E4:an i 120 km/h så hör man lite behagligt dovt ljud:)

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]