2 år och 3 veckor senare...
Har inte varit helt sysslolös, men garagelös. Men förra sommaren så löste det sig med garage, men instället för att ta tag i denna igen så vart det att jobba med amazonen istället. Dem som är nyfikna på den kan kika in här:
http://www.gatbilar.se/forum/viewtopic.php?id=10593
Efter ett antal misslyckade försök till försäljning så sätter en arbetskamrat griller i huvudet på mig en tidig morgon. Den iden ligger och gror i huvudet och till slut bestäms det att sätta planen i verket. Tanken var att köpa en originalmotor och sätta i den svarta 850 och sätta ut den till försljning igen till lägre pris och hoppas att det gör susen.
Hade kikat ut en motor på en skrot när denna oskyldiga 850 Turbo -94 dök upp som ett tips på FB från en kompis. Den var ju billigare än att köpa en lös motor och den gick som den skulle. Så det vart affär.
Grå helskinninredning, textilmattor, färddator och farthållare, men ingen ac..? Något besynnerlig kombination, men ok då...
Skälet till att bilen köptes egentligen :)
Dags att lyfta ur hjärtat.
Sådär ja! Dags att hänga upp i stativet och kolla igenom den lite.
Styrbox och kabelhärva sparas till ett eventuellt senare ej påbörjat projekt.
TIPS: Om remskivan sitter som s***n och man använder avdragare så lät muttern sitta kvar. Då är risken för att skada änden på vevaxeln mindre.
Ny kamrem, och nya packningar till oljeretur och oljesticka. Trodde jag skulle få riva ner tråget och göra ren vevhusventilationen men den var ren. Lite nya tänddelar och vacuumslangar ska på sen är den klar att lyfta ner i den svarta.