Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 780xlt
Jag börjar förbereda inför vintern och skall skaffa dubbdäck till min XC70 -03.

Helst på LM-fälg.
Men jag blir inte klok på vilken storlek det skall vara egentligen. Ser i annonser att det finns både 16, 17 och 18 tum till XC70.
Vad är "standard" gällande vinterdäck på LM-fälg för XC70?
Användarvisningsbild
av Alucinor
16" var/är standardfälgarna.
Dimensionen på mina hjul (har också XC70 -03. Med standard XC70 LM-fälgarna) är 215/65-16.
Kan tillägga att jag köpte 4st original XC70 LM-fälgar på bildelsbasen för 3000kr som jag ska ha vinter. Så har man fräsch look på bilen året runt! :D
av trasker
Visst är måtten för XC70 LM-fälgar samma som till V70? Jag tycker faktiskt dom ser lite coola ut och funderade på sånna till vinterdäcken oxå.
av llesrof
Så vitt jag vet är det samma mått på fälgarna till XC70 som till övriga P2-modeller. Dock hade XC-serien en egen fälgserie för att sticka ut lite från de vanliga svenssonmodellerna av Volvo. Utbudet av XC-fälgar är rätt begränsat, det finns väl tre fälgar eller nått sånt. Själv är jag sugen på en uppsättning "Thor" till vinterdäcken.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Samma fälgar som till V70N bla, du skall ha 16" till vinterdäcken eftersom smalare däck ger högre marktryck och därmed bättre grepp och sedan är de ju billigare också.
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]