Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av tpsalu
Har ingen R själv men har byggt om och monterat.Utgående rör måste förlängas 30 mm och en aluminiumplatta måste tillverkas som fot till tempsensorn.Den extra förlängningen för att slangen ska få plats.60 mm får plats
Användarvisningsbild
av Ticken
Varför vill du montera en annan intercooler än den som sitter monterad orginal? Är detta ett försök att vinna effekt?

/Ticken
Användarvisningsbild
av tpsalu
Ja orginal intercooler är ju inte tänkt för trimning.Varför skulle volvo inbjuda till trimning.Dom optimerar för den effekt den ska säljas med,inte mer!!! I orginal intercooler finns det sällan eller aldrig turbulatorer som effektivt slår sönder syremolekylerna utan att hämna luftflödet och det vore väldigt kostsamt att sätta det på orginalbilar som knappt har laddtryck pga av att dom ska va körbara,hålla länge och ha en mjuk och fin vridmomentskurva.
Kl-racings intecooler är bra som utveckling vid chippning typ,men man ska ha klart för sig att dom tillverkas i Kina och därmed billiga(man får vad man har råd till!) ?:-/
Jag har hållt på med intercoolers i många år och har skaffat mig mycket erfarenhet av ämnet och så har jag byggt till Qvarnis ItsFun porsche,Jocke Sahlin M3,Mats Thollander Volvo 945 V8 m.fl :-)-)
av klima
IPD's produkt är nu till salu.
De sålde slut på första batchen, ny leverans på gång.

Väntar på deras steg 3 som skall släppas i slutet på sommaren.

Johan! Verkar lovande. Är det i samband med[…]

Ja det skulle ge klara indikationer på r&aum[…]

Volvo car UX

Någon mer som ännu inte fått 4.2.[…]

Relä bränslepump

Då väcker jag liv i denna tråd. G[…]