NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andreas_lofgren skrev: Du får aldrig något nytt nummer. Får du parkeringsböter där skylten inte stämmer med bilmärket så är inte boten giltig ändå.
Tittade lite mer på det och så verkar det mycket riktigt vara.
Har man otur och får skyltarna stulna av fel personer är det bara att byta bil verkar det som.

Gissar att skyltstölderna kommer att öka nu när skattemärket försvinner.
Ulleryd:

Köpte nya skylthållare på Upplands Motor nu på lunchen. Det kostade 109:- för två hållare. Dessa verkar vara i lite vettigare kvalitet än billiga från t.ex. Biltema eftersom de är i aluminium. Framhållaren är lite böjd också för att följa karossen.
Lite retligt att behöva köpa två när man behöver en men å andra sidan var väl 109:- rätt överkomligt.
Såg något program från england där de tog upp just det här med skyltstölder och dom menade att de billigaste sättet var att åka till järnhandlarn o köpa sådana skruv som man har till altandörrar etc. de é ju typ säkerhetsskruv som bara skall gå att skruva i o sen é vinklade så att de ej skall gå att skruva upp.

Verkade fungera rätt bra
kottskrapa skrev:Såg något program från england där de tog upp just det här med skyltstölder och dom menade att de billigaste sättet var att åka till järnhandlarn o köpa sådana skruv som man har till altandörrar etc. de é ju typ säkerhetsskruv som bara skall gå att skruva i o sen é vinklade så att de ej skall gå att skruva upp.

Verkade fungera rätt bra
Ja, det låter ju som ett utmärkt knep ! ?:-/ ?:-/ ?:-/ :| :|

När man sedan ska tvätta bilen.. och behöver komma åt bakom reg.skylten, vad gör du då ?
Du får väl helt enkelt låta bli att tvätta bakom skylten. Eller så får du riskera att få den stulen. Bara att välja vilket problem man vill ha.
andreas_lofgren skrev:Du får väl helt enkelt låta bli att tvätta bakom skylten. Eller så får du riskera att få den stulen. Bara att välja vilket problem man vill ha.
Och vilken risk ser jag som störst;

1. Få rostproblem bakom skylten
2. Få skylten stulen

............... *pling* svar; 1 :mrgreen: (:-)

Har aldrig känt eller hört talas om någon ( IRL person, inte på nätet ) som fått sina skyltar stulna.

Så ser den risken som extremt liten.. särskilt när t.ex närmaste betalstation är ~60 mil bort.
Jag har skylthållare bakom min skylt = rostproblem känns väldigt avlägset. Fram är ju stötfångaren gjord av plast.
andreas_lofgren skrev:Jag har skylthållare bakom min skylt = rostproblem känns väldigt avlägset. Fram är ju stötfångaren gjord av plast.
Har du testat att ta bort skylthållaren någon gång ?
För jag har en skylthållare bak jag med... och jag hade aldrig tagit bort den fören för 1 månad sedan ungefär ( :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: ) och det var ett tjockt lager med grå-rostfärgad smuts som troligtvis hade gjort rejäl skada om de fått ligga där lite till. Som tur var fick jag hjälp och kunde "polera" bort de lättare lackskadorna de hade lyckats göra under det året som det inte tvättades bakom där.

Det gällde en V90 MY18 köpt 2019. Den se[…]

P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]