Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Då var man idag ägare till en Volvo 460-92.. Styrservo, dra på trissor vilken lyx. Originalrost,Fjäder i bak dålig, P-ljus lyser inte i fram, finns ingen spänning. Har kollat säkringar men alla var hela. Ska gå igenom alla jord imorn.

Jävligt fräsch inredning som går beige färg. Har börjat flytta över delar från min andra kärra, som ja ska montera dit en ny kamrem på :)
Användarvisningsbild
av crumpets
Jaså det säger du.. Men nu kommer väl armarna förtvina alldeles? Vad kommer härnäst? Elhissar också? :shock: Du kommer ha armar som små påsar med tändstickor i!
Användarvisningsbild
av Michaelvecel
Montera ny kamrem idag på min nyinköpta 460, det gick som en dans och var inga svårigheter alls. Behövde varken specialverktyg eller egetgjort verktyg för att spänna remmen som Haynes skriver. Jag använde mig av röret till domkraften och tröck på :mrgreen: . Nu ska väl bilen rulla några mil till, men ska iaf byta generatorremmen.. Den var sämre än jag trodde. Och med gamla remmen ska jag montera på min röda kärra, om kuggantalet stämmer ?:-/ och sedan provstarta. Remmen gick ju av under tomgång så jag kan ju haft tur, annars blire då skroten :evil:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
Bromsok kärvar

Inte ovanligt att det nöts hål på[…]

Acproblem Volvo 940 -98

Funderar lite på risker med att åka […]

. Nån som har tips för vänster si[…]

Har tyvärr ingen multimeter.