- tor 05 aug 2010, 19:57
I början på veckan råkade jag ut för samma sak som så många andra V50 ägare redan gjort. Yttertemperaturmätaren får nojja och visar på -6 grader mitt i sommaren. Har läst här på Forumet att en del fått detta åtgärdat genom en förlängning av garantin. Ringer och talar med Bilia på Jägersro, i Malmö och får efter efter ett kort samtal redan på att det finns ingen förlängd garanti, överhuvudtaget, utan det skulle kunna kallas goodwill. Skit samma vad det kallas tänkte jag, bara jag får det. Men det fick jag inte! Efter att ha funderat i knappt en timma bestämde jag mig för att få felet åtgärdat och då på verkstad. Ringde och frågade vad det skulle kosta. De bad att få ringa upp om en stund och gjorde så. 1500:- skulle det kosta och då hade jag själv redan en ny givare. Fy f...n va dyrt. Jag provar själv. Monterade ner dörrsidan och såg direkt att en av kablarna till kontakten inte satt rätt. Avhjälpte felet på ca. 5 minuter, och sedan monterade jag tillbaka allt. Tog mindre än 20 minuter, och dessutom sparade jag 1500:-.
Fråga: Varför agerar märkesverkstäderna så här oproffsigt och försöker få oss bilägare att betala orimligt höga kostnader för små reparationer? Till saken hör också att den allra första kundverkmästaren jag pratade med sa, "vi måste felsöka bilen först, innan vi överhuvudtaget gör något och det kostar bara det 700-800:-.
Så jag sparade 2200:- och Bilia förlorade ytterligare en kund, fast de har kanske så många kvar ändå, eller så höjer de priset ytterligare till de kunder som trots allt vill fortsätta att bli lurade. :shock:
Fråga: Varför agerar märkesverkstäderna så här oproffsigt och försöker få oss bilägare att betala orimligt höga kostnader för små reparationer? Till saken hör också att den allra första kundverkmästaren jag pratade med sa, "vi måste felsöka bilen först, innan vi överhuvudtaget gör något och det kostar bara det 700-800:-.
Så jag sparade 2200:- och Bilia förlorade ytterligare en kund, fast de har kanske så många kvar ändå, eller så höjer de priset ytterligare till de kunder som trots allt vill fortsätta att bli lurade. :shock:
Senast redigerad av 1 Tomas88, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Förtydligade rubriken