NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Hej!

Har läst runt lite här på forumet, min v50 har helt plötsligt börjat låta när man har ratten rakt eller svänger åt höger, svänger jag åt vänster så blir det tyst. Ljudet är som en dov tuta som låter likadant hela tiden. Kan det vara ett hjullager? ibland låter det även när bilen står still o jag svänger. Förslag på fel? om jag pallar upp bilen och snurrar på däcket, då borde man väl höra om det är ett lager? Kan det vara skeva skivor? Alla förslag mottages tacksamt!
av frippe87
Har nu undersökt det hela, det låter när man närmar sig 50 strecket, vi kom fram till att det inte är hjullagret. Mekanikern som ja pratade med sa att det troligtvis är drivaxlarna. Men jag får väl tuta o köra tills det blir värre, för nu låter det inte så mycket.
Användarvisningsbild
av NHansson
Jag är ingen stormekare, men vi hade problem med en sprillans ny V70 II där servon läckte lite olja. Det gav också konstiga ljud när man svängde. Värt att kolla?
Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]

Kullagret där rattaxeln går in i styrv&[…]

Hade bytt båda oken och luftat systemet. T.o[…]

244 - Bälte bak

När jag satte rullbälte bak på 144[…]