Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lösningen var tydligen att stänga av bil + iPhone helt, plugga in iPhonen, dra igång tändningsläget på bilen och därmed låta iPhonen starta upp automatiskt . Efter ett antal varningsmeddelanden och en trög uppstartsprocess så verkar det fungera nu.

Gammal text: Hämtade ut en iPhone 4 i fredags och är nöjd med telefonen. Lyssnade på en mp3-ljudbok i hörlurarna, satte mig i bilen och pluggade in iPhonen i bilen som vanligt. Boken fortsatte där jag var men när jag kikade på displayen såg jag att den inte visade nån info längre. Det går heller inte att byta låt på något sätt, varken med rattknapparna, stereoknapparna eller iPhonen ("tillbehörsläge"). Det funkar att trycka enter och se och bläddra i innehållet men det går jättesegt, och det händer ingenting om man bläddrar fram till en annan låt och försöker byta till den.
Startade om stereon, bilen, iPhonen, men samma sak hände.

Jag har gamla varianten med en kabel till USB-minnen och en till iPhone/iPod. Som ni ser på bilden står det bara 00:00 och Spår 1 där. Om jag tillfälligt byter till USB-läget, lyssnar 48 sekunder på en låt och går tillbaks till iPhonen, så står det istället 00:48 och Spår 1!

Bild
Hej.
Jag ska också köpa mig en iPhone 4. Vart kopplar man in den? Är det någon specialvagga eller är det något uttag i armstödet?
Följer det med kabel till iP4?
Jag har ingen telefon eller blåtand i bilen.. :) Inte heller något USB uttag vad jag vet.
Jag provade att plugga i min iPhone 4 (med mjukvara 4.0.1) i bilen idag (sen MY10 XC60). Har en iPod Touch i bilen till musik annars.

Det funkade direkt! Inga problem alls. Gick mycket snabbare att "komma igång" med iPhone 4 än övriga. Ingen laddningstid alls.
Hej
Sedan jag uppgraderade min 3GS till OS 4.01 har jag stora problem med att få den att fungera ihop med det tidigare klockrena USB-interfacet.
Har jag "tur" startar den i alla fall "Spår 1" och börjar spela. Försöker man ändra någon via Volvos interface (byta spellista etc) hänger allt sig och det kommer "Anslut enhet" eller motsv i displayen.
I de flesta fall hittar den inte iPhonen när man kopplar in den.

Det har aldrig varit strul innan.

Någon som vet en lösning på detta? Har Volvo ny mjukvara till interfacet?

Mvh / Ove
Hej,
efter uppdatering av min Iphone 3G till OS 4,1 kan jag inte längre lyssna på Spotify i bilen med Iphonen inkopplad via Volvos original Ipod interface. Den spelar bara några sekunder och återgår sedan till mp3 i telefonens Ipodbibliotek. Hjälp!!!
Att Spotify ens fungerar är "bättre än produkten", dvs produkten stöder egentligen bara ipod-delen i iPhonen. Det kan vi inte klandra Volvo för.
Men hur som helst, så här gör du för att Spotify ska funka:

Spela en låt i Spotify. Efter några sekunder av första och/eller andra låten kommer den vilja kliva tillbaka till ipodlåten. Då trycker du på play i Spotify igen så går den över dit. Två gånger har jag behövt göra det som mest, nästan alltid bara en.

Du kan fortfarande inte styra Spotify genom stereons kontroller och displayen kommer att visa senaste ipodlåt. Men det kanske man kan leva med.
230fk går snålt

Verkar faktiskt som problemet är hittat Chipe[…]

Jo absolut, men jag inbillar mig ju att hade man k[…]

Hjälp! Vad har hänt?

Du är säker på att det är f[…]

Partikelfiltret hade jag aldrig problem med p&arin[…]