- tor 05 aug 2010, 18:43
När jag lägger i driven och sakta kör iväg rakt fram så känns allt bra ( inga oljud eller småklonk ). Men om jag tex svänger in på en annan gata och då släpper gasen för att sedan gasa på lätt igen så liksom det klickar till fram under bilen, det snarare känns i ratten än att det hörs. det är ett litet lätt klonkande som jag upplever kommer vid lätt gaspådrag i både höger och vänstersväng.
Jag har haft bilen i ca 5 månader och kan inte påminna mig om att jag kände detta från början utan det har uppkommit för någon mån sedan och känslan är att det sakta blir värre.
Jag har bytt övre bakre motorfäste ( det stora i mitten av tvärbalken ) då gummit i detta i princip var helt av. Jag trodde att det kanske var så att motorn rör sig lite för mycket vid gaspådrag,men det blev ingen märkbar skillnad.
Tacksam för tips om det är någon som känner igen symptomen
Jag har haft bilen i ca 5 månader och kan inte påminna mig om att jag kände detta från början utan det har uppkommit för någon mån sedan och känslan är att det sakta blir värre.
Jag har bytt övre bakre motorfäste ( det stora i mitten av tvärbalken ) då gummit i detta i princip var helt av. Jag trodde att det kanske var så att motorn rör sig lite för mycket vid gaspådrag,men det blev ingen märkbar skillnad.
Tacksam för tips om det är någon som känner igen symptomen
- By XRay89