Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av fiveax
Hej!

min 745 -88B B230F startar inte ibland när den körts halvvarm och sen stannats , när jag försöker starta
efter några minuter så är den helt död , väntar några minuter så startar den . detta inträffar med ojämna
mellanrum , kan vara 2ggr. om dan eller 1 vecka eller gå flera veckor innan det inträffar detta hände också
några gånger vid kallstart under dom varmaste dagarna i somras.

mvh/fiveax
Låter nästan som ett kasst bränslepumpsrelä, har haft liknande symptom på min 744-87:a med lika motor (som är såld sen länge), och det va just relät som spökade, men kan ju även vara nåt annat :roll:
av fiveax
Hej tack för svar !

Inga felkoder , har bytt tändlägesgivare ,jag köper ett nytt bränslepumprelä och provar ...

kan det vara nå't med tempgivare till insprut. ? , om den krånglar blir bilen helt död eller
startar den men går illa ?

mvh/fiveax
Går startmotorn runt alls? Om inte är det glapp ett glapp som gör att spänningsfallet där + det över en diod i den kretsen blir för hög för att reläet i startmotorn ska dra. Klassiskt fel i B230F-motorer.
av fiveax
jodå , startmotorn snurrar och varvräknar-nålen hoppar men startar inte ,
väntar 5-10 minuter så startar den. Har bytt bränslepump-relä nu men eftersom det
händer sporadiskt så vet jag inte om det hjälpte

mvh/fiveax
hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]

Ja, det är nog bara att vänta till mitte[…]

Hastihetsmätare.

Du behöver inte ha vägmätare som fu[…]

Trög växling ...

Trevligt att få vara med igen. En fråg[…]