Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
du tycka ha fullt upp nu, trist med följd problemen med staget men det löser sig säkert. Lite välljud från 5:an skadar aldrig 8)
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Ont om tid är det gott om just nu, men ska klämma in rengöring av spjäll, nytt bränslefilter, en tvätt och titta närmare på det där med kränghämmaren innan jag åker.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Jag misstänker det pga vibrationer i vissa hastigheter. Dem är ju inte för slitna, men har ingen klocka så jag kan mäta om dem är skeva vilket jag misstänker att dem är.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Support your local stealership som dem säger på andra sidan atlanten...

Främre kränghämmaren till slut utbytt. Efetrsom både utrustning och ork för att byta den själv så lämnade jag iväg arbetet till volvo i stan. Det började med att dem samma dag som jag beställde tid upptäckte att dem va på väg att beställa fel kränghämmare (nämligen en bakre) så jag fick åka dit så dem fick kolla plåten så dem kunde beställa rätt, eftersom det finns 3 att välja på fram tydligen. Fick tid igår och lämnade in den på morgonen och sa ingen tid dem var tvungen att va klar med den, utan att dem skulle meddela när den va klar. Så långt allt väl.

På eftermiddagen så vart det som så att jag skulel åka bort, skulle följa med en bekant som skulle titta på bil, och vi skulle åka så fort min va klar på verkstaden. Och han hade sett att den stog ute, men de hade inte ringt. Men klockan va ju halv 4 så vi tyckte att den borde ju va klar. Åkte ner dit och fick då reda på att dem inte ens börjat, dem hade fastnat med nåt annat och skulel inte hinna med den. Vart väl måttligt imponerad av det beskedet, men den fick stå kvar på volvo över natten då jag inte hade nåt akut behov av bil och inte kände för att kliva upp tidigt en morgon till. Så i halv 10-snåret på förmiddagen ringde dem och meddelade att den var klar. Knatar ner och ska hämta den på middagen och då får jag frågan om jag känner igen nyckeln..? Lappen på nyckeln med reg-numret hade ramlat och man trodde att det var min nyckel. Betalade och gick och det va rätt nyckel i alla fall.

Men nu är den fixad, ganska skönt att slippa dem... ska vi säga spännande vägegenskaperna den hade utan kränghämmare fram. Dock kan jag inte släppa känslan av att jag inte direkt hade misstyckt om dem tvättat den eller dragit av nån krona pga att jag fick vänta extra. Men man kan ju inte få allt här i världen.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bytt slangarna till magnetventilen till slut, så nu är gummislangen borta till förmån för bli silicon. Skulle ha bytt dem för längesedan men det har bara inte blivit av. Men nu har det blivit aktuellt eftersom den börjat ladda för mycket..? Sen jag satte i laddtrycksmätaren så har den legat på max 0,5 bar. Men nu får man sitta och snegla på mätaren när man kliver på och släppa av. Den går som den ska under laddtryck, trycket sjunker inte eller är ojämnt, utan bara sticker iväg på ett sätt som gjorde att jag trodde att slangen till wastegaten var av. Får inget felmeddelande i färddatorn heller. Kan ju finnas koder ändå, men jag har ju ingen läsare. Men tycker ju att både lmm och map borde ge boxen signal om att det är npå knas så den försöker styra ner trycket..?
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Bild

Idag landade lite mer godis till S60. IPD's HD TCV (magnetventil och HD tändspolar som ska monteras vid tillfälle. Lär bara köpa nya stift först. Fick ju problem med att den knappt gick att köra, så det vart en tripp till volvo för felsökning. Trodde ju stenhårt på att det var spjället som strulade. Men så var det inte. Tydligen så läker kopplingscylindern, och då har det läkt vätska in i givaren på kopplingspedalen och det är därför den går illa ibland. Och krånglar den givaren så antar jag att det inte är så konstigt att inte farthållaren funkar heller. Men den ska in igen på Volvo i mitten på nästa vecka och bli åtgärdad. Vart ju "bara" felsökning + ny mjukvara till spjället när den va in nu eftersom dem inte hade delarna.
Användarvisningsbild
av Ticken
Smaskens! Ipd är har mycket mysiga prylar! Väldans synd att dom ligger på fel sida av vattenpölen..

/Ticken
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17

Som sagt var -- vi lever alla i vår egen lil[…]

Om den är väldigt sönderrostad, kan[…]

Om fabriken inte fungerade med Northvolt som ä[…]

Har nu under några laddningar märkt att[…]