Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MrWalker
V70XC-01 2,4T aut

Två saker som jag går och klurar på:

1. Vindrutetorkarna fram, särskilt vänster, gnisslar och fladdrar i underkanten när jag använder dem. Otroligt störande nu när det regnar en del och man måste använda dem ofta. Det är, vad jag vet, standard original som sitter på.
Vad brukar man börja med;
Byta blad? Räcker det eller brukar det vara aktuellt att skruva på torkararmarna eller liknande?
Tvätta rutan? (kan vara lite vax eller högglans på den efter att jag kört "gör det själv-tvätt" på OKQ8)
Justera något annat?

2.Mitt rattläge står lite fel. Ratten går att vrida lika många grader åt båda sidorna. Är det en hjulinställning som krävs? Är det bråttom med en sådan sak? Slitet jag däcken ojämt eller skadar jag något annat i bilen när jag kör med felaktig rattställning? Om det är bråttom, tips på bra verkstäder i sthlm? Gärna Västerort?
Användarvisningsbild
av #27
1. Kan vara bladen som är dåliga men kan även vara armen som är fel justerad, men prova att bytt blad för då är dom ju bra.

2. Hjulinställning krävs. Kan vara något som är dåligt, och då kan det slita däck så boka en tid för mätning.

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]