Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rick
någon i skåne? har felkoder i CEM + DDM + CCM men bilen funkar som den ska...
av Jerrka
Någon i ö-vik? Har meddelandet motorsystem service erfodras :x Mvh Nybliven ägare av xc70 -01 2,4T(köpt i ö-sund)
av masen
Fått koderna utlästa av Robban, tack!
Var kan jag hitta avkodning av koderna?
Jag fick fram: BCM0095, ECM44BO, DEM0007, DEM0006, CCM0063, CCM0040,REM6A02, REM6A01, CEM5F39, CEM5F46 CEMDD11, CEM5F4D.
Har nollställt nu och tänker nog läsa ut om några dagar!
Någon expert kanske kan säga om det är lika bra att köra bilen till Lugnvik (bilskroten ) direkt!
Jag har i alla fall sparat en massa pengar, det tog ca. 5 min och var väldigt billigt!
Volvo sa 2 timmar och ville ha 2000 kr.
Man blir ju inte lite förbannad på märkesverkstäderna, och de ska överleva men "djävulen" inte ljuga en upp i synen och skinna en helt!!!!
av masen
Det är en xc-70 D5 års.mod. 2006, batteriet är mig veterligen aldrig bytt (jag är andre ägaren).
Alla koder raderade, skall köra några mil för att sedan läsa ut koderna igen m.h.a en snäll medmänniska (ej märkesverkstad).
"ANTI-SLADD SERVIICE ERFORDRAS" är det enda meddelandet som jag får upp för tillfället i färddatorn.
av masen
Hej alla Volvoägare!
Tack för alla tips, batteriet var ok, fick hjälp av en kompis som har en verkstad att läsa koder igen!
Slutsats: Bromspedalgivaren u/s (kass)+ kommunikation, CAN-bus strular.
Inget som är panik alltså, han ska byta givaren (vanligt fel tydligen) , sedan måste han in och felsöka på det andra, kan tydligen vara relä, jordfel mm., mm.
Felet med låset var enkelt när jag väl fick av dörrsidan (tryck in i mitten på låsplupparn så lossnar de), "geggan" som håller isoleringen hade fastnat på låspinnen och drog ner den igen!
Undrar vad Volvo hade tagit för att lösa det? För mig tog det 5 min. att fixa.

@Lövet , Vi kan sätta upp oss för[…]

Xenon Nivåreglering sensor

Vilken årsmodell? Det är en 2012:a. G[…]

Ooo, gamla minnen. Här är min på […]

Byte expansionskärl

Hej på er! Jag ska byta expansionskärl […]