Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ammie70
Hej!

Har läst rätt mycket på jagrullar.se de senaste dagarna och känner mig mer och mer orolig.... :( Lämnade in min V70 på sevice hos Solna Bilteknik häromdagen och när jag fick tillbaka den märkte jag efter ett par timmar att "skyddskåpan" (eller vad man ska kalla det) saknas under ratten alltså ovanför pedalerna.
Tycker detta verkar konstigt.... inte ska de in där och fixa nåt på en vanlig liten service. Pratade med brorsan som är gammal Volvo-mekniker och han fattar heller ingenting.
Ringde hur som helst upp SBT och påpekade att inredningen saknas och undrade också vad de gjort där under. Enligt mannen i telefonen går de in där för att kontrollera vissa punkter.
Jag tycker det verkar jättekonstigt. Hur som så skulle han kolla med sin mekaniker var den sk kåpan tagit vägen.
Känner mig iallafall lite olustig, med tanke på allt man läst här på forumet om SBT.

Är det någon som känner igen sig eller förstår vad de gjort i den delen av bilen.
Användarvisningsbild
av #27
ammie70 skrev: Är det någon som känner igen sig eller förstår vad de gjort i den delen av bilen.
Nej!

Solna Bilteknik verkar vara ett bra ställe att lämna bilen :lol:
Användarvisningsbild
av camaro69
Det är väl bara att åka tillbaka och begära en förklaring.
Dom kanske behövde en del till någon annan bil? Så din bil blev donator. :wink:

SBT verkar ju inte den mest seriösa firman, efter vad man läst på olika ställen. Åker hellre till skroten med bilen, än till SBT.
Användarvisningsbild
av crumpets
SBT har väl förlorat sin swedacackreditering av en anledning.
Åk dit och se om du kan få nåt vettigt ur dem varför kåpan saknas. Kan de inte förklara är en anmälan till lämplig instans på sin plats.
Användarvisningsbild
av ammie70
Har pratat med killen på verkstaden idag och nu påstår han att de aldrig varit i de regionerna på bilen och att de inte monterat bort "kåpan". Jag förklarade återigen att den satt där när jag lämnade in bilen och att den inte kan ha försvunnit av sig själv, varpå han säger - Jag är ledsen att jag inte kan hjälpa till, men vi har den iallafall inte här hos oss. :evil:
Nu verkar det som jag måste kämpa för min sak....

Fortsättning följer........
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]