Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av VXC70
Mauricef skrev:2011 XC60 D3 FWD Summum Terra Bronze
Är helnöjd med min skinnklädsel.
Jag sitter också helt perfekt!

det beror nog på hur man har stolen inställt, man ska nog ha lite bakåtlutning för jag tyckte man gled runt i min bil med läderklädsel -00 fast bara man höjer lite så man blir lite lutad bakåt äre perfekt:)

Sen en sak köp inte bil med beige (ljus) inredning inge roligt att ha med att göra som mekaniker... och dessutom ser bilen ut som ett vardagsrum :P
Användarvisningsbild
av CabBO
Angående att köpa en XC60 så körde jag mellan Stockholm och västkusten igår och körde då på E4 och Nissastigen. När jag körde så slog det mig att jag mötte väldigt många XC60 och i viss mån XC90. Det var väl någon/några XC60 jag körde om också :D , men XC60 måste ju vara en försäljnings succé för Volvo, eller så var det tillfälligtvis många ute just igår. Dom är i varje fall väldigt snygga.
Användarvisningsbild
av philipsguy
CabBO skrev:Angående att köpa en XC60 så körde jag mellan Stockholm och västkusten igår och körde då på E4 och Nissastigen. När jag körde så slog det mig att jag mötte väldigt många XC60 och i viss mån XC90. Det var väl någon/några XC60 jag körde om också :D , men XC60 måste ju vara en försäljnings succé för Volvo, eller så var det tillfälligtvis många ute just igår. Dom är i varje fall väldigt snygga.
Precis, i kombination med att XC60 slagit mycket väl i USA så är det därför det är så lång väntetid på XC60. Ett av skälen att det blev V70 än en gång :|
av svendufva
Jag får vänta fyra månader på min V70 och det var lika lång tid som en xc60.
av dieseltuc
svendufva skrev:Jag vill byta bort min XC90 mot en xc60 men skall jag köpa 2,0fwd eller 2.4d awd? Skall ha Automatlåda. Tacksam synpunkter. Ngt tillval man inte kan vara utan? Ngn som provat den mindre dieselmotorn redan?

Du har en AWD bil i dag och bor där det är ordentlig vinter, snåla inte och fjanta med FWD. Din bil tar hjälp av 4wd stup i kvarten. Har man väl kört med 4WD så vill man inte byta ner sig på vintern.

Hade en framhjulsdriven bil som lånebil (ESP utan traction controll) i vintras och då insåg man hur ofta bilen knuffas på alla 4:a. och nä blääää för fwd.
av Finder
Tack för alla goda synpunkter i ämnet vad man vill ha i en ny xc60:a, jag har nu också beställt en och inväntar medlet/slutet av maj för att få min. Var är det alltså dessa bilar tillverkas anyway? Jag har aldrig tidigare beställt en bil, och senaste volvo jag ägt var första egna bilen, en senapsorange 142:a... Vet nån hur länge hela tillverkningsprocessen tar? Om man vore riktigt bilintresserad, finge man månntro uppsöka "bilfabriken" och följa ens blivande ögonsten från befruktning till födsel? ;-) Det skulle ju vara en upplevelse!
Användarvisningsbild
av jajoxc60
Finder skrev:Tack för alla goda synpunkter i ämnet vad man vill ha i en ny xc60:a, jag har nu också beställt en och inväntar medlet/slutet av maj för att få min. Var är det alltså dessa bilar tillverkas anyway? Jag har aldrig tidigare beställt en bil, och senaste volvo jag ägt var första egna bilen, en senapsorange 142:a... Vet nån hur länge hela tillverkningsprocessen tar? Om man vore riktigt bilintresserad, finge man månntro uppsöka "bilfabriken" och följa ens blivande ögonsten från befruktning till födsel? ;-) Det skulle ju vara en upplevelse!
Din XC60 byggs i Belgien, Gent närmare bestämt.

Vet att Torslandaverken har besöksverksamhet. Vet inget om Gent. Dock tvivlar jag stort på att du skulle få se din egen bil... Du får nog vänta till den levereras :)

Grattis till köpet. Jag går själv och väntar...

/ j

En kinabil som borde tagits in hit kan man ju ty[…]

Tack för ditt svar Erik Å Känns ka[…]

Xc60 skakar

Jag hade detta och bytte olja i haldex. Problemet […]

Har du ingen lastbalanserare till GARO boxen? Jag […]