Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

V-sidoruta skall det nog vara och inte höger, kolla Vänster ruta och se om inte det sitter extra trådar i den som ser ut som "värmetrådar" och som inte finns i höger ruta.
Antennförstärkaren sitter förmodligen under denna ruta och är åtkomlig om man tar bort plast panelen eller den lilla golvpanelen i bagageutrymmet som sitter under denna ruta.
Har du kollat att alla säkringar är hela? för det finns nog en säkring för förstärkaren mm.
zäta skrev:V-sidoruta skall det nog vara och inte höger, kolla Vänster ruta och se om inte det sitter extra trådar i den som ser ut som "värmetrådar" och som inte finns i höger ruta.
Antennförstärkaren sitter förmodligen under denna ruta och är åtkomlig om man tar bort plast panelen eller den lilla golvpanelen i bagageutrymmet som sitter under denna ruta.
Har du kollat att alla säkringar är hela? för det finns nog en säkring för förstärkaren mm.
Har kollat säkringarna men inte hittat någon som inte ser hel ut.

Då den funkar kanon när jag spelar band i den ( ja, även cd spelaren är trasig) :D så tror jag att det är antennförstärkaren som gått sönder eller så har kabeln gått av.
Hej allesammans.

Har ett liknande problem med min SC-900. Radiomottagningen är stundtals bra och ljudet strömmar ut till alla högtalare. Rätt som det är kan det komma ett sjujäkla knäpp från högtalarna så jag hoppar till och mottagningen är borta, dvs. bara brus.

Ibland kommer radion tillbaks spontant eller i samband med att jag startar bilen. Har kollat att antennkabeln sitter utan glapp bak på stereon. Mer än så har jag inte hunnit. CD-växlaren är kass men ljudet är superbt. Problemet har alltså med radion att göra.

Det kan väl inte vara antennförstärkaren om det nu är så att mottagningen är finfin vissa dagar för att bara försvinna rätt som det är.

Är det radiodelen som är paj eller är det nåt annat tro. Kan verkligen ingenting om bilar och elektronik. Mycket tacksam för lite vägledning.
Imma i strålkastarna

Xc60 2022 med imma på insidan av strål[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]

Tack, har kikat på den men ser verkligen ut […]