Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av midnight
Volvo o mekonomens belägg är det väl ingen större skillnad på tror jag. Köpte själv ifrån Skruvat och det har funkat bra. Biltemas belägg är ju klart billigast men har fått för mig att bilen blir mer hårdbromsad och sedan krävs det nog mer justering för att få in rätt passform. Men med lite jobb kanske det ochså funkar. Detta beror ju mest på den ekonomiska biten att har man råd så är det ju original som gäller men då blir det ju genast ett dyrare alt. :-)-)
Därför blev mitt val "Skruvat".
av Arne
Så länge du inte ska ha handbromsbackar så funkar det väl från de flesta leverantörerna. Biltemas handbromsbackar har mindre diameter (2 mm/sida = 4 mm) Därför har många problem med handbromsen sedan de monterat Biltemabackar.
Senast redigerad av 1 Arne, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av camaro69
Bromsbelägg!!!!!

Självklart ska man köpa det billigaste. Kvalitet är inget som räknas när det gäller bromsar.
Klart man vill ha pengar över till några sjuttisar och en limpa cig. :wink:

Ursäkta ironin.
Användarvisningsbild
av Martinmat
Har själv sedan en vecka belägg från meca på bakbromsarna. Funkat bra hittills. Inget skrik eller så
av Rick
Meca fram och Biltema bak, så fick jag pengar över till en limpa cigg :-) även biltema handbromsbackar, funkar bra...
av Daddan
För mig blev det även nytt ok vä bak, den kolven var inte så vacker. Lagom till semestern... Tur man inte röker då :wink:
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]