Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sällan speciellt ekonomiskt att bygga om på det viset, så ska bilen i så fall vara radikalt billigare än en vänsterstyrd. Det är ju inte bara en massa delar som behövs, det går åt en hel del tid.

Instrumentpanel lär ju bytas, och ev en del kablage bakom, sen är ju rattstång och styrvxäel och den biten annorlunda, avgassystemet är annorlunda. Har säkert missat nå fler saker. Sen är det ju frågan hur SBP ställer sig till en sån här operation då det tydligen ska registreras med att man byggt om, mne det lär man höra närmare med SBP om.
Varför bygga om? Det kan väl vara kul att köra högerstyrt. Vi hade ju ratten på "fel" sida på de flesta bilar t.o.m 3/9-67. Jag har kört och ägt högerstyrda bilar i högertrafik, och det är i många fall en fördel eftersom väldigt många billister "slickar" mittlinjen. Då är det lätt att se framför framförvarande bil på dess högra sida.
KKR skrev:Jag har kört och ägt högerstyrda bilar i högertrafik, och det är i många fall en fördel eftersom väldigt många billister "slickar" mittlinjen. Då är det lätt att se framför framförvarande bil på dess högra sida.
Mja... Jag vet inte. Mina erfarenheter av högerstyrt är att det inte är något att sträva efter. Det kräver bitvis antingen en orädd passagerare eller vissa kamikazetendenser eftersom det blir en helt annan grej att planera omkörningar och "kika fram" bredvid framförvarande bilar. Men det är väl en smaksak kanske.
Köp den och sälj vidare till ett tidningsbud. :wink:

Varför inte då bara laga enligt de inst[…]

Om inte generatorn fungerar så stannar motor[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 ov[…]

Elpriset

Idag fick jag uppgifter från min elnäts[…]