NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Heden
Jag ska kika i min pärm när jag kommer hem, om jag hittar den dvs. Är mitt uppe i en renovering samt flytt :roll:
av jumu01
Lyfter tråden!

Har märkt nu på passagerarsidan ett gnissel från stolen vid körning över t.ex vägbulor och väldigt ojämn väg.
Skall tilläggas att detta fenomen inträffar bara då någon sitter i den, ännu inget gnissel då den är tom.
Bilen rullar 3400 mil!

Mera erfarenheter sökes av ni som haft samma problem och om man kommit på ett permanent lösning som tar bort gnisslet.

Ni som åtgärdat problemet hur länge kan man åberopa nybilsgaranti i sådan fall, 2 år????
Användarvisningsbild
av modin
Jag sällar mig nu till mängden som lyckats (åtminstone temporärt) avhjälpa knakandet med hjälp av lite 5-56. Smörjde upp varenda rörlig del under passagerarstolen. Det krävdes ett extra långt "rör" som sprayen sprutar ut från, samt en del bök. Man fick justera stolen till MAX-lägena åt alla håll och kanter och spraya där man kom åt.

Jag gjorde detta för ca 5 veckor sedan. Var först ytterst besviken då knakandet tycktes bestå. Efter ca en vecka slutade det dock helt tvärt. En obeskrivligt förhöjd körupplevelse att köra utan knak!!
av tippex74
Japp, jag har oxå löst detta problem med 5-56. Precis som nån innan sa så blev jag först besviken på resultatet, men efter ca 2-3 dagar så försvann knarret till typ 98%. Jag hade dock ingen "pip" på min sprayburk, så jag sprayade lite sporadiskt. funderar på att köpa en ny flaska så att det blir lite mer noggrant, då försvinner nog knaket till 100%
Användarvisningsbild
av Vandalism
Där sitter en ratt på stolens sida som man skruvar på för att spänna nån typ av fjäder i ryggen. Det hjälpte för mig när min stol börja knarra i ryggramen.

Antar att alla ni som vill ha mekaniska handtag o[…]

Dubbelmassesvänghjul

Någon som vet huruvida min V70 2.5T B5254T6 […]

Elpriset

Vattenfall, 2020 ………… […]

Tack :-)