- tis 03 aug 2010, 11:00
Skall sätta fast en ny skärmplåt (stänkskydd framför tank och bromsreduseringsventil) på min Volvo 940 årsmodell 97. Problemet är att de skruvar som jag köpte och som skulle passa inte är tillräckligt stor för att passa i hålen. Skruvarna går in i hållen men är inte tillräckligt stora för att skruvarnas gängor skall dra. Det är inte rosktigt så det går knappast att skylla på sönderrostat.
Är det något mutterstycke, eller liknande, i hålen som saknas?
Skärmplåten är en plastdetalj som har artickel nr 1355441
Skruvarna som har integrerad bricka har artickel nr 946485
Har försökt få hjälp av Volvo men ingen verkar veta hur skärmplåten skall vara fastsatt.
Visst kan det gå att kära utan skärmplåten men den borde väl trots allt ge ett visst skydd för tank, bromserduseringsventil och tank. Dessutom ser bilen prydligare ut på undersidan om skärmplåten sitter riktigt fastsatt.
Är det någon som vet hur skärmplåten skall sättas fast så skulle jag väldigt gärna vilja att du hör av dig.
MVH
Sten
Är det något mutterstycke, eller liknande, i hålen som saknas?
Skärmplåten är en plastdetalj som har artickel nr 1355441
Skruvarna som har integrerad bricka har artickel nr 946485
Har försökt få hjälp av Volvo men ingen verkar veta hur skärmplåten skall vara fastsatt.
Visst kan det gå att kära utan skärmplåten men den borde väl trots allt ge ett visst skydd för tank, bromserduseringsventil och tank. Dessutom ser bilen prydligare ut på undersidan om skärmplåten sitter riktigt fastsatt.
Är det någon som vet hur skärmplåten skall sättas fast så skulle jag väldigt gärna vilja att du hör av dig.
MVH
Sten
- By volvov702002