Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompa R
Jag är sugen på att montera en dragkrok på min V70N -00.
Vilka är de billigaste alternativen? Va tror ni slutnotan kostar med krok, el, montering och besiktning?
Användarvisningsbild
av Kaxe
Har nyss monterat drag på min V70 och kostade på volvo ( Fast drag ) 2700 kr inklusive kabelsats , montering på verkstad ( Mats Jonsson ) 2300 kr + 380 för regbesiktningen.
det blir alltså nästan ingen skillnad på pris på exvis Biltemas och Volvo original drag då kabelsatsen inte ingår på Biltemadraget.
av Tompa R
tack för infon. Såg att ett drag på biltema kosta ca 1700. Är det plug and play på kabelsatsen? Kan man baka in besiktningen för korken i den vanliga besiktningen som nu närmar sig?
Användarvisningsbild
av Kaxe
Korken? :D hehe , kabelsatsen på Volvo var plug and play ,inget tjafs med mjukvara, borde väl gå att baka in på den ordinarie besiktningen om man beställer regbesiktning samtidigt, blir väl dyrare i alla fall än en vanlig besiktning.
av Per L
Du kan beställa vanlig besiktning och dragkroksbesiktning till samma tid. Kostnaden blir vanlig besiktningskostnad plus dragkroksbesiktningskostnad.

Eventuellt blir du hänvisad till en speciell station då alla stationer inte kan utföra en registreringsbesiktning för dragkrok.

Per L
av Fred
Mitt tips är att köpa/beställa ett originaldrag på skroten. Jag köpte mitt för 1200 spänn inklusive kabelsats och frakt! Monterade själv och reg.besiktigade. Under 2000 spänn totalt!

Köper du Biltemakroken (som enligt uppgift är precis lika bra som original) så rekommenderar jag starkt att du ändå köper en original kabelsats. Biltemas sats är inte mycket att hänga i julgranen...eller det kanske är just det den är! :D

Mvh
/Fred

Uppdatering: sjukt svårt att få det he[…]

Jo det måste va mitt problem;) Fast hj&aum[…]

På min XC70 -13 så har jag fått […]

Tack för alla tipsen. Läste att termosta[…]