Bilstereo, DVD, GPS mm...Tips och trix…ej modellspecifik

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av pegee
Hej alla därute i cyberspace:

Jag skulle lasta ett par plankor i min S60 och körde en planka rakt i displayen på min radio (Klantarsel !!), en HU803. Displayen visar nu bara s)¤?/"!/¤@$", men radion fungerar i alla fall.

Går det att reparera detta eller måste man byta hela radion (till skrämmande kostnad förmodligen)? Eller går det att i bästa fall få tag på en begagnad HU803? Jag har letat på nätet men inte fått några napp.

Några ideer??
Användarvisningsbild
av CarMan
pegee skrev:Hej alla därute i cyberspace:

Jag skulle lasta ett par plankor i min S60 och körde en planka rakt i displayen på min radio (Klantarsel !!), en HU803. Displayen visar nu bara s)¤?/"!/¤@$", men radion fungerar i alla fall.

Går det att reparera detta eller måste man byta hela radion (till skrämmande kostnad förmodligen)? Eller går det att i bästa fall få tag på en begagnad HU803? Jag har letat på nätet men inte fått några napp.

Några ideer??
det är inge skrämande pris på en utbytes stereo, så åk in till närmaste volvo verksta & byt.
Användarvisningsbild
av piddemannen
CarMan skrev:

Några ideer??
det är inge skrämande pris på en utbytes stereo, så åk in till närmaste volvo verksta & byt.
Kostar typ 4500:- i utbyte
Användarvisningsbild
av Loner
piddemannen skrev:
CarMan skrev:

Några ideer??
Kostar typ 4500:- i utbyte
Kostar dom inte "bara" 2500?

/L
Användarvisningsbild
av pegee
4-5000:- är det pris jag fått när jag frågat. Och i min värld är 4000:- för en bilstereo skrämmande!! Såååå himla bra är den inte.

Om jag åker till en bilradiofirma och slantar upp så mycket får jag en super-lyx-apparat. Hade jag kunnat montera den också i bilen hade jag nog gjort så.

Men fabriksmonterade apparater är nog bra ur stöldskyddssynpunkt, men sen har också bilföretaget monopol på att fixa dem om något händer, och vett på att ta betalt har dom!!
Användarvisningsbild
av Loner
du vet väl att det går att montera vanliga din-apparater i volvon oxå?

/L
Användarvisningsbild
av CarMan
pegee skrev:4-5000:- är det pris jag fått när jag frågat. Och i min värld är 4000:- för en bilstereo skrämmande!! Såååå himla bra är den inte.

Om jag åker till en bilradiofirma och slantar upp så mycket får jag en super-lyx-apparat. Hade jag kunnat montera den också i bilen hade jag nog gjort så.

Men fabriksmonterade apparater är nog bra ur stöldskyddssynpunkt, men sen har också bilföretaget monopol på att fixa dem om något händer, och vett på att ta betalt har dom!!
kolla med annan återförsäljare om du vill ha bätre pris!
Användarvisningsbild
av pegee
Loner skrev:du vet väl att det går att montera vanliga din-apparater i volvon oxå?

/L
Var och hur då?
Då måste man väl byta ut hela fronten, där radio, ventilation och alla andra grejor sitter?

I så fall tillkommer väl kostnad för att byta front, och blir det billigare?

Men tanken är lockande det skall medges. Jag får betydligt fler finesser i radion om jag köper en "icke-Volvo-apparat". :)
Användarvisningsbild
av Loner
pegee skrev:
Loner skrev:du vet väl att det går att montera vanliga din-apparater i volvon oxå?

/L
Var och hur då?
Då måste man väl byta ut hela fronten, där radio, ventilation och alla andra grejor sitter?

I så fall tillkommer väl kostnad för att byta front, och blir det billigare?

Men tanken är lockande det skall medges. Jag får betydligt fler finesser i radion om jag köper en "icke-Volvo-apparat". :)
Nejdå, du byter ut radion mot en monteringsram för din-apparater.

http://acctest.semcon.se/sv-SE/P2X/audi ... 249499.htm

/L
Användarvisningsbild
av Bagar´n
Nyss tittat på mitt kvitto när jag bytte min 803.Det kostade 2675:- på Bila och det var i November förra året.

Det är till EGR-ventilen. Har du kännt […]

Ja Vparts har generellt bra grejer. Jag kör […]

Ja det ska sitta en vacuumslang som går till[…]

Ok tack för svaret. Kollade tändstiften […]