Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag ligger på runt 0.65-0.7 per mil och kör automat, men det beror ju enormt på HUR man kör. Tycker mig dock se att förbrukningen sjunkit de senaste 200-300 milen (bilen har gått 1100 mil nu). Då pratar jag daglig körning i Göteborg med i princip bara 30-70 väg.
Tobbev skrev:Jag ligger på runt 0.65-0.7 per mil och kör automat, men det beror ju enormt på HUR man kör. Tycker mig dock se att förbrukningen sjunkit de senaste 200-300 milen (bilen har gått 1100 mil nu). Då pratar jag daglig körning i Göteborg med i princip bara 30-70 väg.
Då har du lägre förbrukning än jag men manuell låda, jag kör mycket lugnt, inga hastiga starter el dylikt.
Zera skrev:
Tobbev skrev:Jag ligger på runt 0.65-0.7 per mil och kör automat, men det beror ju enormt på HUR man kör. Tycker mig dock se att förbrukningen sjunkit de senaste 200-300 milen (bilen har gått 1100 mil nu). Då pratar jag daglig körning i Göteborg med i princip bara 30-70 väg.
Då har du lägre förbrukning än jag men manuell låda, jag kör mycket lugnt, inga hastiga starter el dylikt.
Hur långt har din bil gått då? Jag kör rätt lugnt men gasar på lite ibland när andan faller på. Jag tror mig dock planera min körning rätt bra, dvs jag rullar fram till rödljus t.ex.

Förra långresan skrev jag om här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 50#p430750
Jag lyckas fortfarande inte komma över 0,7 vid annan körning än ren stadstrafik. Okej, om jag ansträngde mig skulle det säkert gå, men om jag kör som vanligt så ligger jag hela tiden under 0,7 vid blandad körning.
Jag vill även tillägga att det beror mycket på vart man kör oxå utöver körstil. Såvida du inte kör i Sthlm innerstad och ev. Gbg så vill jag knappt kalla det statskörning. Samma sak om du bor i Norrland kontra Skåne (som är som att köra på en stor parkeringsplats :wink: ).
Precis Amli, därför så är det rätt meningslöst att jämföra förbrukning. Jag har en kamrat som klagar på sin bils förbrukning, en Ford Focus. Han kan inte fatta att den drar så mycket. Jag har dock åkt med honom och jag sätter mig hellre i Tina Törners stol under dakar-rallyt då min kompisen kör betydligt aggressivare än vad förarna i det rallyt gör.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
V60 sliter däck bak

Min har rullat 23000 mil nu så de kan ju va […]

AC & kylfläkt

Det har jag inte ens reflekterat över, tä[…]

Tackar för tipsen! Det blidde en iCarsoft CR[…]

Där ska bara vara ett dimbakljus så n&a[…]