Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bjornolsson
hej min 855 t5 2,0 italien som är chipad hackar vid ladd över 0,7 bar helt plötsligt den har tidigare laddat 1,0 bar och gått hur bra som hälst. ibland har det även kännts som en prop legat på när man gasat och sen släppt vid mycket gas .. har kollat alla slangar och stift och dyligt. någon som vet vad som är fel mvh björn :(
lossade down pipen lite i dag och körde utan bätre resultat . kan ja ute sluta att katten är problemet då?
kollade alla kablar och stift allt ser bra ut . kanns som den laddar fint till ca 0.6 -0.7 sen rycker och sänker ladd . hjälp någon . mvh
Har du lossat downpipe och det inte vart nån skillnad så ligger inte felet nånstans i avgassystemet i alla fall.

Bränslefilter bytt? Helt säker på att slangen mellan tryckrör och spjällhus är hel där den mindre slangen som går till tomgångsmotorn i ivulkad?
tycker att jag tittat alla slangar bra noga . det enda jag kan se är att det värkar se ut som det ska sitta en slang eller dylikt på röret från luft filtret kan det stämma hittar dock ingen lös slang ?? ps var sitter bränsle filtret ? mvh tacksam för svaren
Stereo utan bluetooth :( Alternativ?

Hej, Jag har en Volvo S60 från 2011 Kineti[…]

Har något konstigt el fel som kommer ibland.[…]

Ahopp då gick tydligen min vänstra LE[…]

har haft detta problem ett längre tag, lyset […]