Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av elmuppo
Well jag är uteefter en lackerare som både ska slipa och måla
och vill han inte det så bör han byta yrke:)
Användarvisningsbild
av G-kraft
branx skrev:Well jag är uteefter en lackerare som både ska slipa och måla
och vill han inte det så bör han byta yrke:)
Men be lackerings firman att slipa de innan, och betala lite extra...de kommer troligen bli mer glada...men kolla upp om du har detta företaget i närheten....de är ganska duktiga och har bra priser...

http://www.chipsaway.se
Användarvisningsbild
av VS60
Alminjo skrev:firmor med rykte vill inte att man ska slipa själv då det kan se fult ut.. o när nån frågar ägaren vem som lackade mm så blir inte ryktet de bästa..
Det stämmer ganska bra!

Killen jobbar lite extra på kvällen därför är priset 2000:-, om du förstår vad jag menar.
Användarvisningsbild
av iaken
4000 är priset för mig. och då lackar jag hela bakre stötfångare, lister på dörrarna, trösklar, främre lister, och fram spoiler, Back speglarna var oklart då de verkar vara lite luriga att ta av oh lacka. Funderar på att byta de bubblorna till de andra som finns.
av Noodles
Hur bra blir lacken att sitta på en 'beg. bil'?
Står de emot stenskott lika bra som på en ny fabrikslackad?

Dumma frågor kanske, men jag vet inte mycket om lackering. :)

Nerlackat skulle göra sig fint på min Jubileum tror ja! :wink:
av oaw
Vet någon var man kan köpa färg. Funkar Volvos sprayfarg + plastprimer eller måste man åka till en lackfirma som blandar 2-komp lack? Någon förresten som har vanliga svarta plastlister (övre) till främre + bakre stötfångare att sälja?

MVH

O
Dynamiska strålkastare?

Jag har tröttnat på min gamla XC60 oc[…]

Söker en beg? Här finns dem. https://www[…]

Larm går v70 -07

Den sensorn i taket ska jag ta en titt på d&[…]

Lånar denna tråd, Jag har haft problem[…]