Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
Hade bilen inne på en volvo verkstad och nä jag hade kört 2 mil så började det låta konstigt ifrån vänster fram däck,stanar och går ut och kollar att däcket sitter fast ordenligt och då är alla 5 bultarna lösa :twisted:,drr fast dom och kör vidare och problemmet är löst.Skall man kontakta verkstaden och påpeka detta på ett vänligt sätt eller?
Senast redigerad av 1 volvofantast, redigerad totalt 0 gånger.
av Tartryffel
volvofantast skrev:Hade bilen inne på en volvo verkstad och nä jag hade kört 2 mil så började det låta konstigt ifrån vänster fram däck,stanar och går ut och kollar att däcket sitter fast ordenligt och då är alla 5 bultarna lösa :twisted:,drr fast dom och kör vidare och problemmet är löst.Skall man kontakta verkstaden och påpeka detta på ett vänligt sätt eller?
Gissa :)
Tro fan att du ska kontakta dem.
av Toffelhjälten
Tycker du ska kontakta dom på ett vänligt sätt och säga vad som har hänt, det rätta av dom är väl att erbjuda dig någon slags kompensation (kanske rabatt nästa service eller dylikt) alla kan ju missa fast det inte får hända!!
av inkognito
Så länge männsikor är inblandade, så lär det göras misstag, det är oförsvarbart, men mänskligt. Berätta det för dem på ett bra sätt tycker jag också, även om jag själv hade haft svårt för att hålla igen =)
av VXC70
lär ju finnas dom som klagar att verkstäderna drar åt bultarna för hårt också när dom ska sätta på reservhjulet med ett uselt fälgkors..... ute i skogen nånstans...

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]