Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pekka88
Vad är en "Insugningslufttemperaturgivare" för något? Då detta står på pappret efter min diagnostik hos bilprovningen. Finns det ett annan namn när jag redan står på mekonomen och ska inhandla en ny? :D m.v.h
Användarvisningsbild
av ketto
den sitter på röret vid luftfilterburken! Me en kontakt kopplad!

Du har ingen turbo? Isf är de en liten grej
Användarvisningsbild
av Jocke S.
olindh skrev:Temperatursensor insugsluft heter den och kostar 182:- på mekonomen.
Ja, men 182:- är inte småpotatis om det inte är den som är kass! Jag rekommenderar att felsöka i första hand.

Till TS: Har ni tillgång till en multimeter (som kan mäta resistans (OHM) och spänning (V)?
Användarvisningsbild
av olindh
Jocke S. skrev:
olindh skrev:Temperatursensor insugsluft heter den och kostar 182:- på mekonomen.
Ja, men 182:- är inte småpotatis om det inte är den som är kass! Jag rekommenderar att felsöka i första hand.

Till TS: Har ni tillgång till en multimeter (som kan mäta resistans (OHM) och spänning (V)?
Han skrev ju att han ville veta vad den hette på mekonomen. Jag har inte skrivit något om att han inte ska felsöka först.
Användarvisningsbild
av Jocke S.
olindh skrev:
Jocke S. skrev:

Han skrev ju att han ville veta vad den hette på mekonomen. Jag har inte skrivit något om att han inte ska felsöka först.
Beklagar, missade den delen av historien... 8)
Trasig pump? Rapsolja?

När byttes termostaten? Byt den och kör[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Hej ! Så kul att jag hittade denna länk[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]