Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lundvall
Hur ska man göra för att demontera tväraramsbussningen på höger sida bak utan att måsta slakta bilen ? Alltså den i aluminium som man justerar hjulinst. med. Vänster sida är klar efter många svordomar :evil: Taksam för tips så jag kan använda bilen igen.
Senast redigerad av 1 lundvall, redigerad totalt 0 gånger.
Parallelstagsfäste tror jag är rätta benämningen, tyvärr så är det med mycket våld och svordomar, ett bra tips är att borra igenom aliminumet så att den ser ut som en ost om det blir lite enklare att förstå om den har rostat fast ordentligt, vissa är hemska att byta, andra lossnar som ett "scmäck" =)
Användarvisningsbild
av kenlav
Tigersåg är jättebra verktyg för att få bort den gamla fastrostade bussningen.
Användarvisningsbild
av kenlav
Du sågar bara i av bussningen genom dom 2 bultarna du sågar alltså inte i bakvagnens material. Inga problem att sätta dit den nya bussningen bara att släppa på andra sidans bussning och krängningshämmaren sedan bända isär axlarna och montera på den nya bussningen. Sedan inställning av bakvagnen på verkstad om du inte har hjulinställningverktyg själv. Tips: gör 4-hjulsinställning på en gång. Lycka till.
Användarvisningsbild
av StefanT5
Kolla bara så du får bussningen i rätt sen.
Hade min bil på verkstad när jag fick den tillbaka såg ja att vänster hjul stod in mycket uppe.
Kolla och de hade vänt den upp och ner.
Bara köra tillbaka till volvo för mig så de fick göra om.
Patch VIDA 2014D

Tack- Hittade denna som åtgärdade datum[…]

Omstart hjälper inte ett dugg i detta fallet.

Vill minnas att det fanns i listan över sake[…]

Har provat att byta HCM mot en exakt likadan utan[…]