- fre 30 jul 2010, 08:53
V70 D5 är för dyr att äga för min del.
Jo det får jag väl hålla med om att ekonomin är en viktig del i mitt bilköp och det känns som att jag gör ett bra val miljömässigt.
Amli skrev:Volvos 2,0F är bara så j...a tråkig på något sätt så en sådan skulle jag ej vilja äga men 2,5FT är säkert en trevlig motor (har ej kört någon) men har en bränsleförbrukning som är för hög och total ekonomin är säkert bra mycket högre om man även räknar med försäkring, däckslitage, oljebyten 1000mil mm mmMattiasD skrev:Du har säkert rätt. Men jag vågar påstå att 99/100 som ens överväger en V70 DRIVe prioriterar ekonomi som nr.1. Och där är den svårslagen.Kirre123 skrev:Jag har ägt snabba och riktigt snabba bilar men nu känns det som att jag prioriterar bränsleförbrukning (miljö) före en massa hästkrafter, min senaste bil var en v70 2,5t som var chippad och med den körde jag sällan över 90km/h det sista halvåret för då slukade den bara en massa bensin.Diesel är inget val för den som prioriterar miljö. De ända miljöriktiga modellerna Volvo har är 2.0F och 2.5FT.
Den snabbaste var en sierra cosworth med 330hk kittet men det är några år sen.
V70 D5 är för dyr att äga för min del.
Jo det får jag väl hålla med om att ekonomin är en viktig del i mitt bilköp och det känns som att jag gör ett bra val miljömässigt.