Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej! jag är ny här på forumet så ursäkta denna noob fråga, försökte söka också men hittade inget svar.

har nyss köpte mig en xc70 -01 där bakre stötdämparna verkar vara dåliga, tänkte beställa nya nu men vet inte om jag har nivåreglering eller inte, finns det något lätt sätt att se detta??

tacksam för svar!!!

Mvh//Mattheuw
Kan man inte , oavsett nivåreglering eller inte, sätta dit vanliga dämpare.
:?:
Rick skrev:
hemglass skrev:Kan man inte , oavsett nivåreglering eller inte, sätta dit vanliga dämpare.
:?:
om man byter fjädrar...

är du säker på det???
är det ingen som vet vad som gäller? på volvo kunde dom inte svara vilka dämpare jag skulle ha när dom slog på reg nummret utan jag msåte lämna in bilen.

jag vill bara byta dämpare och fjädrar på billigast möjligast sätt, så går det oavsett nivåreglering elr inte att sätta ditt vanliga dämpare från t.ex. skruvat.se??
Blir förvånad över vissa svar här....klart som korvspad att du kan kolla vilka dämpare du har, se Kaxes svar.
Om du sätter dit vanliga dämpare så sänker du värdet rejält på din bil om du någon gång skall byta den......
Strunta i att byta. Det blir billigast. :wink:

Klart som f-n att du ska sätta dit rätt dämpare.

Det måste ju ha varit en sommarjobbare som inte klarade av att se vad du ska för dämpare.
Hissa upp bilen och kolla.

Billigast är inte bäst.

Tror du fjädrarna och extrajobbet att byta dessa är gratis?
har insett att jag har nivåreglering på bilen, så det kan vi hoppa över nu.

anledningen till att jag vill köpa vanliga dämpare är att dom kostar 1000:- st och den med nivåreglering kostar 4500:-
fjädrar ska jag byta ändå så det blir ingen mer kostnad.

jag åker nästan alltid själv i bilen och drar aldrig släp så jag tror inte jag kommer sakna nivåregleringen.

vore väldigt tacksam om nån visste på rak arm om det går att få dit vanliga dämpare utan att bygga om halva bilen.

mvh
Mäta spolarvätska fryspunkt

Om du inte har fullt i behållaren kan du j[…]

Lös list

Upptäckte idag att listen som är på[…]

Oj! Ett tag sedan. Glömt att svara. Bytte til[…]

Hur långt kommer man med en hybrid som har f[…]