Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Pebben
Ja jag förstår vad du menar... Så om Volvo hade varit ägare till BSR som lämnat garanti så hade det inte varit trim...
Nä skall inte tjata mer men förstår jag dig rätt så är det så att så länge tillverkaren har "godkänt" effekter på nåt sätt så är det inte trim.
Därför vill jag då bara påpeka att akutbilen i dina ögon inte heller var trimmad.

Jag anser att sättet att köra och använda bilen påverkar mycket mer än den extra effekten som ett chiptrim ger gör. Således köper jag hellre en begagnad bil som varit chippad och körd med huvudet än tvärs om.
av NCR
Pebben skrev: Således köper jag hellre en begagnad bil som varit chippad och körd med huvudet än tvärs om.
...vilket man aldrig kan kontrollera i efterhand om det inte har varit pappa som har ägt den. Chippar man sin bil tyder det på att man gillar att gasa vilket i mina ögon innebär att bilen är iskall för mig att köpa efter att nån kepsnisse har kört skiten ur den..

...men jag förstår hur du menar också. :)
av Pebben
Japp så är det tyvärr, känner man inte den tidigare ägaren så känns det helt klart tryggare att köpa en original eftersom sannolikheten känns större till att den är bättre körd.
av Frigge
NCR skrev:
Pebben skrev: Således köper jag hellre en begagnad bil som varit chippad och körd med huvudet än tvärs om.
...vilket man aldrig kan kontrollera i efterhand om det inte har varit pappa som har ägt den. Chippar man sin bil tyder det på att man gillar att gasa vilket i mina ögon innebär att bilen är iskall för mig att köpa efter att nån kepsnisse har kört skiten ur den..

...men jag förstår hur du menar också. :)

Jag håller med dig NCR. Skulle heller aldrig köpa en bil som är "trimmad".
Har sett ALLDELES för mycket problem med trim bilar.

/Fredrik
av mando
Loner skrev:
CarMan skrev:vist finns det polisbilar med alla volvos olika motorer, men dom har inte trimade bilar, allt är standard
Faktiskt inte sett nån "blå/vit" Volvo diesel ännu, trodde dom skulle köra rätt håprt med D5:orna i sina XC70's här, men det är bensinare hela bunten.

/L
Du har litte fel här :lol: Polisen i gbg har börjat köra med dom nya D5 altså 180 hk har s8et8t8 4 såna när dom har testat dom.

Sen har polis bilarna andra däck. samt att.
Dom klädda polisbilarna ligger på 170 till 250 hk men cevilen ligger på trimmade.
av Frigge
Dom har D5:or på test ute i landet just nu. Dom cirkulerar över hela landet för att alla distrikt ska utvärdera dom.

/Fredrik
Användarvisningsbild
av CarMan
mando skrev:
Loner skrev:
CarMan skrev:vist finns det polisbilar med alla volvos olika motorer, men dom har inte trimade bilar, allt är standard
Faktiskt inte sett nån "blå/vit" Volvo diesel ännu, trodde dom skulle köra rätt håprt med D5:orna i sina XC70's här, men det är bensinare hela bunten.

/L
Du har litte fel här :lol: Polisen i gbg har börjat köra med dom nya D5 altså 180 hk har s8et8t8 4 såna när dom har testat dom.

Dom klädda polisbilarna ligger på 170 till 250 hk men cevilen ligger på trimmade.
då slår vi fast det, då inen verkar villa ta dör på myterna
poliseran har trimade biler med special vexelådor & dom är extremt välsktta så att hita en sån stlsalu är ett fynd ...
Användarvisningsbild
av nattjobbarn
CarMan skrev:
mando skrev:
Loner skrev: Faktiskt inte sett nån "blå/vit" Volvo diesel ännu, trodde dom skulle köra rätt håprt med D5:orna i sina XC70's här, men det är bensinare hela bunten.

/L

poliseran har trimade biler med special vexelådor & dom är extremt välsktta så att hita en sån stlsalu är ett fynd ...
dessutom så kan du åka i minst 800 km/t så fort går bilen!! bara det står att den förra ägaren är en polismyndighet........................jag lovar :lol: :lol: :lol: :lol:
av mando
nattjobbarn skrev:
CarMan skrev:
mando skrev: Du har litte fel här :lol: Polisen i gbg har börjat köra med dom nya D5 altså 180 hk har s8et8t8 4 såna när dom har testat dom.

dessutom så kan du åka i minst 800 km/t så fort går bilen!! bara det står att den förra ägaren är en polismyndighet........................jag lovar :lol: :lol: :lol: :lol:
Detta är av en polare som är polis och kör civil bil. han har en chiptrimad saab.Allt annat är org. Han har som privatbil en saab 9,5 sedan och kör som polis bil en 9,5 kombi exact samma motor som han har fast polisbilen drar mer och den väger mer.

Som sagt en polis själv som sa det till mig Sen om man frågar en polis som man inte tjäner så kommer han säja att nää vi kör org med bara 170 hk för dom vill nog inte säja vad dom har under huven. Men min polare som kör civil hans bil är i alla fall trimad med chip. Sen om ni tror det eller inte är en annan femma.
Användarvisningsbild
av CarMan
mando skrev:
nattjobbarn skrev:
CarMan skrev: då slår vi fast det, då inen verkar villa ta dör på myterna
Detta är av en polare som är polis och kör civil bil. han har en chiptrimad saab.Allt annat är org. Han har som privatbil en saab 9,5 sedan och kör som polis bil en 9,5 kombi exact samma motor som han har fast polisbilen drar mer och den väger mer.

Som sagt en polis själv som sa det till mig Sen om man frågar en polis som man inte tjäner så kommer han säja att nää vi kör org med bara 170 hk för dom vill nog inte säja vad dom har under huven. Men min polare som kör civil hans bil är i alla fall trimad med chip. Sen om ni tror det eller inte är en annan femma.
Saab kan väll uppgradera sina motorer på flera biler, vilker inte görs av trimfiromor & det kanske fins nån laglig form man kan göra det på?
vet ialla fall flera som har fått bilen omprogramerad på Saab & därmed några mer kusar än vad bilen hade innan.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12

Då börjar vi! Jag tycker att det &aum[…]

Nä, inget Polestarmärke bara för at[…]

Tyvärr (?) innehåller Round Up inte g[…]

Hej Jag kan inte tänka mig att det har n&ari[…]